Στον πίνακα οργάνων κάθε αυτοκινήτου (και οχήματος γενικότερα) υπάρχουν πολλές ενδείξεις, οι οποίες αντιστοιχούν με κάποια λειτουργία του αυτοκινήτου. Αν ξαφνικά ανάψει κάποια, τότε συνήθως υποδεικνύει δυσλειτουργία ή βλάβη. Ποτέ δεν πρέπει να την αμελήσει ο οδηγός ή να τον πιάσει πανικός, αν κατά τη διάρκεια την οδήγησης εμφανιστεί μια ένδειξη με κίτρινο ή κόκκινο χρώμα στον πίνακα οργάνων.
Δείτε ακόμη: Οι εχθροί του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων
Η συγκεκριμένη ένδειξη που βλέπετε στη φωτογραφία αφορά τον έλεγχο λαδιού του κινητήρα. Σε όλα τα αυτοκίνητα είναι περίπου ίδια και σε άλλα εμφανίζεται μικρότερη ή μεγαλύτερη, με κίτρινο ή κόκκινο χρώμα. Η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνετε, είναι να ελέγξετε τη στάθμη λαδιών του κινητήρα. Πως γίνεται αυτό: Αρχικά, παρκάρετε το αυτοκίνητο σε επίπεδη επιφάνεια. Κατόπιν σβήστε τον κινητήρα για 10 λεπτά, έτσι ώστε να κάτσουν τα λάδια στο κάρτερ. Μετά αφαιρέστε το δείκτη στάθμης λαδιού και σκουπίστε τον με ένα καθαρό χαρτί ή πανί που δεν αφήνει χνούδι. Τοποθετείστε ξανά το δείκτη και αφαιρέστε τη ξανά. Η μεταλλική αυτή βέργα έχει ενδείξεις max και min. Αν το λάδι βρίσκεται κάτω από το min, τότε χρειάζεται συμπλήρωση.
Πάντοτε θα πρέπει να βάζετε λάδι σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής και ποτέ μην κάνετε πειραματισμούς. Επίσης, ποτέ μη συμπληρώνετε λάδι πάνω από τη μέγιστη ένδειξη, γιατί τότε μπορεί να προκληθεί ζημιά στον κινητήρα. Σε πολλά αυτοκίνητα είναι φυσιολογικό να καίνε μέχρι και 1 λίτρο λάδι κάθε 1.000 χλμ., όταν το αυτοκίνητο κινείται σε επιβαρυμένες συνθήκες (πάντα να διαβάζετε το εγχειρίδιο χρήσης).
Δείτε ακόμη: Γιατί καίει λάδια ο κινητήρας; Πότε δεν είναι φυσιολογικό;
Τι γίνεται όμως όταν ο κινητήρας καταναλώνει περισσότερο λάδι από το φυσιολογικό; Ελέγξτε για τυχόν διαρροή «φρέσκου» λαδιού στην άσφαλτο, κάτω από τον κινητήρα. Αυτό μπορεί να οφείλεται από φθαρμένη ροδέλα του κάρτερ ή μη σωστής τοποθέτησής της ροδέλας ή του φίλτρου λαδιού. Στη χειρότερη περίπτωση ενδέχεται να υπάρχει ρωγμή στο κάρτερ από χτύπημα. Εάν καίει λάδια ο κινητήρας, τότε θα το καταλάβετε από το λευκό καπνό που βγαίνει από τον κινητήρα και την άσχημη μυρωδιά. Σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο πρέπει να οδηγηθεί σε συνεργείο γιατί αν ο κινητήρας μείνει από λάδι, τότε θα κολλήσει και η ζημιά θα είναι πολύ μεγάλη.