Οι επισκέψεις στο συνεργείο ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσουν, ειδικά αν δεν γνωρίζεις εκ των προτέρων τι χρειάζεται το αυτοκίνητο. Ουκ ολίγες περιπτώσεις όπου κόσμος πηγαίνει για service και βρίσκεται να πληρώνει αρκετά παραπάνω σε επισκευές, γιατί προκύπτει κάτι ακόμα. Το θέμα είναι κατά πόσο χρειάζεται και, βασικότερα, να μην ανοίγει ο ίδιος, ο κάτοχος του αυτοκινήτου, την «πόρτα» σε τέτοιες πρακτικές. Επίσης, θα πρέπει να παίρνει και από αλλού γνώμες και προσφορές, προκειμένου να κάνει τις όποιες συγκρίσεις.
Όπως πολλές πτυχές της καθημερινότητας, έτσι και οι σχέσεις με τους μηχανικούς διέπονται από τους κανόνες της επικοινωνίας. Οι πελάτες των συνεργείων θα πρέπει να αποφεύγουν δεδομένες κουβέντες όταν επισκέπτονται τους μάστορες. Ιδίως εκείνες που «δίνουν θάρρος στο χωριάτη». Για παράδειγμα, αν παρατηρούμε κάποιο πρόβλημα στις αλλαγές σχέσεων ενός αυτόματου κιβωτίου, επ’ ουδενί δεν θα πρέπει να πούμε πως δεν έχουμε πρόβλημα να αντικατασταθεί ολόκληρο. Ο λόγος; Απλούστατος. Ακόμα κι αν η βλάβη είναι κάποια ήσσονος στο λογισμικό, που λύνεται με έναν επαναπρογραμματισμό ή έστω αντικατάσταση, οι μηχανικοί έχουν πάρει το «ελεύθερο» να μας χρεώσουν μια πολύ ακριβότερη και αχρείαστη λύση. Το αν θα το κάνουν, βέβαια, εναπόκειται στην «καπατσοσύνη» της εκάστοτε μονάδας.
Αν είναι «αετονύχηδες» από φυσικού τους ενδεχομένως να συστήνουν τέτοιες επισκευές, ούτως ή άλλως. Το κλασικό «έχει επίσης τα τάδε προβλήματα» ή «θα σου βγάλει τη δείνα ζημιά αν δεν αλλάξει εκείνο». Οπότε καταλαβαίνουμε πως από τη στιγμή που ο πελάτης τους το δίνει «πιάτο», θα τον «μαδήσουν» – με την έγκρισή του κιόλας! Ακόμα κι αν μιλάμε για ανθρώπους που δεν ακολουθούν τέτοιες τακτικές, κάλλιστα μπορούν να μπουν στον πειρασμό. Γιατί να μην αλλάξεις ολόκληρο το κιβώτιο, αφού στην ουσία σου λέει «κάν’ το» ο κάτοχος του αυτοκινήτου; Κι ας μην είναι ανάγκη.
Όπως μικροζημιές τις εμφανίζουν ως μεγάλα προβλήματα, άρα και κοστοβόρα. Για παράδειγμα για ένα φθαρμένο λάστιχο ζαμφόρ που προκαλούσε χτύπημα στην εμπρός ανάρτηση, έχει διαγνωστεί σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο ότι πρέπει να αλλαχτεί ολόκληρο το σύστημα της ανάρτησης, προκειμένου να χρεωθούν όσα περισσότερα λεφτά γίνεται (όπως και έχει γίνει). Ευτυχώς όμως υπάρχουν και εκείνοι που σέβονται τον πελάτη και του παρέχουν αξιόπιστες υπηρεσίες προκειμένου να τον κρατήσουν χρόνια ευχαριστημένο, χωρίς να τον… μαδάνε.
Συνεπώς, δεν δίνουμε ποτέ «αέρα» εκ των προτέρων για διενέργεια δαπανηρών επισκευών ή αντικατάσταση πανάκριβων εξαρτημάτων. Αν παρατηρούμε πτώση απόδοσης στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα μας, φερ’ ειπείν, δεν συστήνουμε αλλαγή τουρμπίνας «αν χρειάζεται». Γιατί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, χρειάζεται-δεν χρειάζεται, να γράψει στο λογαριασμό. Οπότε πάμε το αυτοκίνητο στο συνεργείο, ακούμε τη διάγνωση κι αν πρόκειται για «βαριά» επισκευή, ζητούμε αναλυτικά τους λόγους. Σε καμία περίπτωση δεν δίνουμε λαβή στους μηχανικούς για παρατράγουδα, ούτε εμφανιζόμαστε πρόθυμοι να πληρώσουμε «μαλλιοκέφαλα» δίχως καν να ξέρουμε ποιο είναι το πρόβλημα.