Η Τσικνοπέμπτη είναι μια μέρα που τα κάθε λογής κοψίδια έχουν την τιμητική τους και ολόκληρη η Ελλάδα, από άκρη σε άκρη θα γεμίσει τσίκνα και ευχάριστες μυρωδιές. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που από την εξάτμιση του αυτοκινήτου μας βγαίνει… τσίκνα από καμένα λάδια; Αυτό μόνο ευχάριστο δεν είναι γιατί σημαίνει βλάβη και αρκετά χρήματα για την επιδιόρθωσή της.
Δείτε ακόμη: Πως «μπουκώνει» γρήγορα ένας ντίζελ κινητήρας;
Τι φταίει όμως όταν ένας κινητήρας καίει λάδια παραπάνω από το φυσιολογικό και από την εξάτμιση βγαίνει ένας λευκός καπνός με αποπνικτική μυρωδιά; Ο οδηγός οφείλει να ελέγχει σε τακτά διαστήματα τη στάθμη του λαδιού και να μην περιμένει μόνο το service. Να σημειωθεί ότι κατασκευαστές δικαιολογούν μέχρι και 1 λίτρο κατανάλωση λαδιού κάθε 1.000 χιλιόμετρα σε πολύ επιβαρυμένες συνθήκες κίνησης (π.χ. στην πόλη) και το αναφέρουν στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμη: Πως οδηγούμε μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας;
Για να μην αρχίσει να καίει λάδια ο κινητήρας θα πρέπει να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες:
- Πάντοτε χρήση του κατάλληλου λιπαντικού, που ορίζει ο κατασκευαστής ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης αλλά και τις καιρικές. Ποτέ δεν αναμιγνύουμε διαφορετικά λιπαντικά.
- Η συνεχόμενη πίεση του κινητήρα σε υψηλές στροφές προκαλεί πρόωρη φθορά και κατανάλωση λιπαντικού
- Έλεγχος στην τσιμούχα του μπλοκ του κινητήρα. Αν υπάρχουν διαρροές τότε αυτό σημαίνει ότι έχουν φθαρεί τα δακτυλίδια ή ελατήρια εμβόλων, ή οι τσιμούχες των βαλβίδων.
- Εάν έχετε παρατηρήσει μεγάλη απώλεια λαδιού, τότε ελέγξτε πιθανή από φθαρμένη ροδέλα του κάρτερ, από μη σωστή τοποθέτησή της ροδέλας ή του φίλτρου λαδιού.
Δείτε ακόμη: Πως χαλάνε γρήγορα ταχύτητες και δίσκος πλατό
Σε κάθε περίπτωση ποτέ μην αμελήσετε τον λευκό καπνό που βγαίνει από την εξάτμιση, γιατί ο κινητήρας αν στεγνώσει από λάδι και καίει συνέχεια λάδια θα καταστραφεί και θα χρειαστεί καινούργιος.