Τους θερινούς μήνες αλλά και από την άνοιξη μέχρι τα τέλη του φθινοπώρου, η ζέστη είναι έντονη στη χώρα μας και κάνει αναγκαία τη χρήση του κλιματιστικού στο αυτοκίνητο. Αν για τον οποιοδήποτε λόγο δεν λειτουργεί, τότε πρέπει να επισκευαστεί γιατί η οδήγηση με πολύ υψηλές θερμοκρασίες είναι επικίνδυνη. Στην καλύτερη περίπτωση ο οδηγός ιδρώνει έντονα και δεν νιώθει άνετα, ενώ στη χειρότερη μπορεί να πάθει θερμοπληξία, χωρίς να το καταλάβει.
Δείτε ακόμα: Γιατί δεν πρέπει να οδηγούμε με ανοιχτό πίσω παράθυρο;
Ας δούμε λοιπόν παρακάτω, ποιες είναι οι 5 βασικές κινήσεις που πρέπει να κάνει ο οδηγός, έτσι ώστε το καυτό εσωτερικό να γίνει γρήγορα μια όαση δροσιάς.
1. Πριν μπείτε στο αυτοκίνητο, το οποίο ζεματάει και δεν αγγίζεται ούτε καν το τιμόνι (η κατάσταση είναι αφόρητη όταν υπάρχουν μαύρα δερμάτινα καθίσματα), ανοίξτε όλα τα παράθυρα και τις πόρτες, προκειμένου να απομακρυνθεί ο ζεστός αέρας. Καλό είναι να υπάρχει μια ηλιοπροστασία έτσι ώστε να προστατεύεται το ταμπλό και όλα τα σημεία που πιάνει ο οδηγός.
2. Αφού ξεκινήσετε, καλό είναι να μη βάλετε αμέσως τον κλιματισμό σε λειτουργία. Διανύστε μερικά μέτρα με όλα τα παράθυρα ανοικτά για να φύγει ο καυτός αέρας από την καμπίνα. Κατόπιν ανοίξτε τον κλιματισμό αλλά όχι στην ανακύκλωση, γιατί έτσι ο ζεστός αέρας θα κρατηθεί στην καμπίνα, ενώ εμείς θέλουμε πιο δροσερό αέρα.
Δείτε ακόμα: Αποφυγή θερμοπληξίας στο αυτοκίνητο
3. Πάντοτε ένα αυτοκίνητο όταν κινείται θα δροσιστεί γρηγορότερα, ενώ και ο κλιματισμός του θα δουλέψει καλύτερα και πιο αποδοτικά όταν ο κινητήρας έχει στροφές και δεν είναι στο ρελαντί. Αυτό σημαίνει ότι είναι ανώφελο με το αυτοκίνητο σταματημένο να περιμένουμε να κρυώσει γρήγορα η καμπίνα.
4. Βάλτε στο τέρμα τον ανεμιστήρα και στο χαμηλότερο σημείο τη θερμοκρασία του κλιματιστικού για λίγο χρόνο. Επιλέξτε τη ροή του αέρα στα πόδια, γιατί έτσι ο κρύος αέρας θα σπρώξει προς τα πάνω και θα διώξει τον ζεστό αέρα. Συστήνεται να μη κατευθύνεται ο αέρας στο πρόσωπο ή στο θώρακα, γιατί μπορεί αυτό να μας ανακουφίζει, αλλά είναι ανθυγιεινό.
Δείτε ακόμα: Σωστό ή λάθος το φρενάρισμα με τον κινητήρα;
5. Όταν η καμπίνα έχει αρχίσει και δροσίζει, τότε είναι προτιμότερο να επιλεγεί η ανακύκλωση του αέρα, προκειμένου να διατηρείται ο δροσερός αέρας πιο εύκολα και να μην πιέζεται πολύ το κλιματιστικό για να ψυχράνει τον πολύ ζεστό αέρα του περιβάλλοντος. Η ιδανική θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου είναι οι 22-23 βαθμοί Κελσίου.