Η οδήγηση το χειμώνα γίνεται πιο δύσκολη και απαιτείται ακόμα περισσότερη προσοχή στο τιμόνι, λόγω των πιο δυσμενών καιρικών συνθηκών. Η βροχή, η ομίχλη, η υγρασία, το κρύο, τα χιόνια και λοιπά φαινόμενα, μπορούν ανά πάσα ώρα και στιγμή να προκαλέσουν μεγάλα προβλήματα.
Δείτε ακόμα: Τα πάντα όλα για τους υαλοκαθαριστήρες (+video)
Μία από τις πιο ενοχλητικές αλλά και επικίνδυνες για την οδήγηση καταστάσεις, είναι το θάμπωμα στο εσωτερικό των παραθύρων. Όταν μάλιστα βρέχει και η εξωτερική θερμοκρασία είναι χαμηλή, τότε μέσα σε λίγα λεπτά τα τζάμια έχουν καλυφθεί από υγρασία και ο οδηγός (όπως και οι επιβάτες αν υπάρχουν) δεν βλέπει τίποτα.
Κάποιοι, μάταια προσπαθούν να καθαρίσουν το θολό τοπίο με το μανίκι τους ή με ότι άλλο βρουν μπροστά τους, αφού τα παράθυρα δεν καθαρίζουν καλά και θολώνουν γρήγορα ξανά. Επίσης, είναι εξαιρετικά επικίνδυνη η οδήγηση με τα τζάμια θολωμένα, αφού η ορατότητα είναι εξαιρετικά περιορισμένη.
Δείτε ακόμα: Πρέπει να αλλάζονται τα ελαστικά εμπρός – πίσω;
Πλέον, εδώ και χρόνια όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν στον εξοπλισμό τους κλιματισμό. Είτε πρόκειται για απλό χειροκίνητο air condition ή ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο. Το μέγα λάθος που κάνουν οδηγοί στην προσπάθειά τους να ξεθαμπώσουν τα τζάμια είναι το εξής: Ενεργοποιούν το air condition, αλλά ξεχνούν να απενεργοποιήσουν την ανακύκλωση του αέρα, με αποτέλεσμα τα τζάμια να θολώνουν περισσότερο. Πάντα πρέπει να επιλέγεται ο εισερχόμενος αέρας από έξω και η μεγαλύτερη ταχύτητα του ανεμιστήρα με κατεύθυνση του αέρα προς τα παράθυρα. Έτσι εξαφανίζεται γρήγορα η εγκλωβισμένη υγρασία.
Στα αυτοκίνητα που διαθέτουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, τότε όλα γίνονται πιο εύκολα. Αρκεί μόνο το πάτημα του σχετικού διακόπτη και το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα την όλη διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση και αν αυτό είναι εφικτό, για επιταχυνθεί το ξεθάμπωμα ανοίγουμε έστω και λίγο ένα παράθυρο. Όσο για το πίσω παρμπρίζ, το μόνο που χρειάζεται για το ξεθάμπωμά του είναι το πάτημα του ειδικού κουμπιού, αρκεί να λειτουργούν οι αντιστάσεις.
Δείτε ακόμα: Γιατί πρέπει να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπροστά;