Κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο εξοπλίζεται κατά βάση με έξι αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς και οροφής), ενώ υπάρχουν και μοντέλα με λιγότερους ή περισσότερους. Σε κάθε περίπτωση σκοπός των αερόσακων είναι να προστατεύουν από χτυπήματα με το τιμόνι, το ταμπλό, τις κολόνες του αυτοκινήτου κ.λπ., αρκεί οι επιβάτες να φορούν πάντα τη ζώνη ασφαλείας.
Δείτε ακόμη: Τα σημεία «SOS» των ντίζελ κινητήρων
Σε περίπτωση που προκληθεί μια μετωπική ή πλαϊνή σύγκρουση, τότε οι αερόσακοι πυροδοτούνται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και ξεφουσκώνουν πολύ γρήγορα. Η πυροδότηση του αερόσακου οδηγού δεν θα τον αποτρέψει να δει έξω από το παρμπρίζ ή να οδηγήσει, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας μπορεί να παραμείνουν φουσκωμένοι μερικώς για λίγη ώρα αφού αναπτυχθούν.
Δείτε ακόμα: Γιατί δεν αφήνουμε το πόδι στον συμπλέκτη (+video)
Όταν οι αερόσακοι πυροδοτούνται προκαλούν ένα δυνατό θόρυβο και αφήνουν καπνό και σκόνη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό είναι φυσιολογικό και είναι αποτέλεσμα της έναυσης της γεννήτριας αερίου του αερόσακου. Σε περίπτωση που ενεργοποιηθεί ο αερόσακος οδηγού, τότε ο επιβάτης μπορεί να νιώσει σημαντική δυσκολία στην αναπνοή εξαιτίας της επαφής του θώρακα τόσο με τη ζώνη ασφαλείας όσο και με τον αερόσακο καθώς και εξαιτίας της εισπνοής καπνού και σκόνης. Παρόλο που ο καπνός και η σκόνη δεν είναι τοξικά, μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμό στο δέρμα, στα μάτια στη μύτη στο λαιμό κ.λπ.
Δείτε ακόμη: Ποιες συνήθειες φθείρουν το τούρμπο
Αφού πυροδοτηθεί ένας αερόσακος πάρτε τις παρακάτω προφυλάξεις, εφόσον βέβαια είναι αυτό είναι εφικτό:
- Ανοίξτε τα παράθυρα και τις πόρτες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα μετά την σύγκρουση για να μειώσετε την έκθεση στον καπνό και τη σκόνη που απελευθερώνεται από τη πυροδότηση των αερόσακων
- Μην ακουμπάτε τα εσωτερικά εξαρτήματα του αποθηκευτικού χώρου του αερόσακου όταν πυροδοτηθεί ο αερόσακος. Τα εξαρτήματα που έρχονται σε επαφή με έναν πυροδοτημένο αερόσακο μπορεί να καίνε πολύ.
- Πρέπει να πλένετε πάντα τις περιοχές του δέρματος σας με κρύο νερό και ήπιο σαπούνι.
- Οι αερόσακοι είναι μίας χρήσης και πάντοτε μετά πρέπει να αντικαθίστανται.
Δείτε ακόμη: Γιατί καίει λάδια ο κινητήρας; Πότε δεν είναι φυσιολογικό;