Στα ύψη η κατανάλωση με μπαγκαζιέρες και σχάρες

  • roof-box
  • Opel-Zafira-Life-M-507177.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/roof-box.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Opel-Zafira-Life-M-507177.jpg.jpg

Στις διακοπές και στις υπαίθριες δραστηριότητες γενικότερα, τα αυτοκίνητα φορτώνονται με μπαγκαζιέρες και σχάρες μεταφοράς ποδηλάτων -και όχι μόνο, προκειμένου να μπορούν να μεταφερθούν όσο περισσότερα πράγματα γίνεται. Ακόμα και σε station wagon ή μεγάλα SUV και MPV μπορεί να μη χωρέσουν όλα, αφού μια οικογένεια ή παρέα θα χρειαστεί να κάνει μια μικρή μετακόμιση.

Οι μπαγκαζιέρες οροφής αποτελούν μια αποτελεσματική λύση για επιπλέον αποθηκευτικό χώρο, ενώ χωρίς τις σχάρες τα ποδήλατα δεν μπορούν να μεταφερθούν αλλιώς. Όμως, όταν δεν χρησιμοποιούνται θα πρέπει να αφαιρούνται γιατί πολύ απλά ανεβάζουν την κατανάλωση καυσίμου. Μια μπαγκαζιέρα οροφής ζυγίζει κατά μέσο όρο 15 έως 20 κιλά, αυξάνοντας την αντίσταση του αέρα και τις απαιτήσεις του κινητήρα σε καύσιμο, ενώ και οι σχάρες «αλλοιώνουν» την αεροδυναμική, χώρια που προκαλούν ενοχλητικό θόρυβο από τον στροβιλισμό του αέρα. Εξάλλου κάθε αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί για να έχει όσο πιο χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή είναι εφικτό, για ευνόητους λόγους. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι με τις μπαγκαζιέρες οροφής η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται έως 50%, ωστόσο πρόκειται για ακραίες περιπτώσεις. Προφανώς αυτό μπορεί να συμβαίνει με μεγάλες και βαριά φορτωμένες μπαγκαζιέρες και με το όχημα να κινείται σε υψηλές ταχύτητες, όπου η κατανάλωση εκτοξεύεται ούτως ή άλλως.

Κατά μέσο όρο η κατανάλωση ανεβαίνει μεταξύ 10% – 25% όταν στην οροφή είναι φορτωμένη με μπαγκαζιέρα. Αυτό συμβαίνει επειδή η αυξημένη μπροστινή επιφάνεια και ο γενικότερος όγκος έχει αρνητική επίδραση στην αεροδυναμική. Ακόμα και μια άδεια σχάρα οροφής μπορεί να επιβαρύνει έως και 15% την κατανάλωση, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις σχάρες ποδηλάτων που τοποθετούνται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Με τα ποδήλατα φορτωμένα στην οροφή ή και πίσω, η κατανάλωση είναι 25% υψηλότερη. Σε κάθε περίπτωση, όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο με μπαγκαζιέρες, ποδήλατα κ.λπ., ο οδηγός οφείλει να μειώνει την ταχύτητα του οχήματος, αφού έτσι η κατανάλωση δεν αυξάνεται δραματικά, ενώ πετυχαίνει καλύτερο έλεγχο και φρενάρισμα λόγω του επιπλέον βάρους. Εξάλλου το επιπλέον βάρος επιβαρύνει και τις επιδόσεις. Κάτι ακόμα που δεν πρέπει να παραμελείται σε τέτοιες περιπτώσεις είναι η αύξηση του αέρα στα ελαστικά, σύμφωνα πάντα με την σχετική ετικέτα που υπάρχει σε κάθε αυτοκίνητο.

Get it on Google Play Download on the App Store