Σίγουρα κανείς δεν θέλει να χαλάσει το αυτοκίνητό του, γιατί αυτό συνεπάγεται προβλήματα, άρα ταλαιπωρία και σημαντικά έξοδα. Ωστόσο κάποιοι οδηγοί άθελά τους, ακόμα και στην καθημερινή οδήγηση ρουτίνας προκαλούν σημαντικές φθορές στο αγαπημένο τους μεταφορικό μέσο, γιατί δεν γνωρίζουν ότι αυτό που κάνουν είναι λάθος.
Λάθος ζέσταμα
Μια κακή συνήθεια, είναι να πιέζεται ένας κρύος κινητήρας, μετά την εκκίνηση. Το καλύτερο ζέσταμα ανεξαρτήτως εποχής και θερμοκρασίας περιβάλλοντος, είναι η οδήγηση σε ήπιους ρυθμούς για τα πρώτα πέντε λεπτά, έως ότου ανεβάζει ο κινητήρας θερμοκρασία και ζεσταθούν τα λάδια.
Οδήγηση σε πολύ χαμηλές στροφές
Όλοι θέλουν να πετύχουν τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, ωστόσο δεν χρειάζονται ακρότητες. Λίγο πολύ είναι γνωστό ότι ο κινητήρας πρέπει να δουλεύει σε χαμηλές στροφές για να καίει λιγότερο, αλλά αυτό εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα. Ένας ατμοσφαιρικός αποδίδει σε υψηλότερες στροφές συγκριτικά με έναν turbo βενζίνης ή ντίζελ. Όταν όμως ένας οδηγός πηγαίνει το αυτοκίνητο για παράδειγμα με 50 χλμ./ώρα και με 4η-5η ταχύτητα, τότε εκτός από το ότι δεν εξοικονομεί καύσιμο, προκαλεί και ζημιά στον κινητήρα. Δεν γίνεται σωστή καύση, με αποτέλεσμα να αρχίσει να χτυπάει πειράκια (ακούγεται σαν να κροταλίζει). Ειδικά στους νέους turbo downsized άμεσου ψεκασμού με τα φίλτρα GPF, είναι βέβαιο ότι το μπούκωμα είναι θέμα χρόνου.
Πόδι κολλημένο στο πεντάλ του συμπλέκτη
Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι αυτό που ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες οδηγούς στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Ωστόσο κάποιοι οδηγοί το χρησιμοποιούν σαν footrest. Εκτός από το πόδι πονάει από τη συνεχόμενη άσκηση πίεσης, φθείρεται και πιο γρήγορα ο δίσκος. Αντίστοιχα και ο λεβιές των ταχυτήτων δεν είναι armrest, γιατί αν σε αυτόν ξεκουράζεται το χέρι, τότε φθείρονται οι ντίζες.
Φρενάρισμα χωρίς κατέβασμα ταχύτητας
Ένα ακόμα σημαντικό λάθος που κάνουν οι οδηγοί, είναι όταν βλέπουν για παράδειγμα να έχει ανάψει το κόκκινο φανάρι, να βάζουν νεκρά και να φρενάρουν χωρίς ταχύτητα. Μέγα λάθος γιατί πιέζονται περισσότερο τα φρένα, συνεπώς φθείρονται περισσότερο τα τακάκια και οι δίσκοι. Το καλύτερο είναι η επιβράδυνση με τη βοήθεια κατεβάσματος ταχυτήτων, όχι όμως να χτυπήσει κόκκινα το στροφόμετρο, αλλά σε ένα μέσο εύρος.
Κανένας έλεγχος
Κάθε οδηγός οφείλει να κάνει ορισμένους γρήγορους ελέγχους για να εντοπίσει πιθανά προβλήματα. Μείζονος σημασίας είναι ο έλεγχος αέρα στα ελαστικά, ο έλεγχος των λαδιών και της στάθμης των υπολοίπων υγρών στο χώρο του κινητήρα (ψυκτικού, φρένων και υδραυλικού τιμονιού). Αν ο χρήστης του οχήματος δεν έχει τις «παιδικές» αυτές γνώσεις, τότε την ώρα που πάει για ανεφοδιασμό καυσίμου, μπορεί να ζητήσει τη βοήθεια από τον υπάλληλο του βενζινάδικου.
Καθαρισμός οθόνης με βρεγμένα πανάκια
Πλέον δεν υπάρχει καινούργιο αυτοκίνητο (ή λίγων ετών πίσω), που να μην έχει οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Επειδή όμως γεμίζει δαχτυλιές και σκόνη, πρέπει να καθαρίζεται. Πώς όμως; Όχι σίγουρα με βρεγμένα πανάκια, χημικά καθαριστικά, μωρομάντηλα, αντισηπτικά και οτιδήποτε άλλο μπορεί να τις καταστρέψει. Σε ένα πανί από μικροΐνες ψεκάζουμε ελαφρώς λίγο υγρό οθονών ή τζαμιών και με πολύ απαλές κινήσεις καθαρίζουμε.