Κάθε οδηγός θα παρκάρει – ξεπαρκάρει αμέτρητες φορές το αυτοκίνητό του, ειδικά όταν κινείται καθημερινά στις μεγαλουπόλεις και βρίσκεται συνεχώς σε κίνηση. Μια διαδικασία που έχει γίνει πιο εύκολη στα νέα αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με κάμερες, αισθητήρες παρκαρίσματος ή συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης. Βέβαια για κάποιους το παρκάρισμα είναι μαρτύριο, όπως αντίστοιχα ισχύει και για τα μέρη του αυτοκινήτου που ζορίζονται περισσότερο, όταν γίνονται άτσαλες κινήσεις.
Άθελά τους πολλοί οδηγοί και κυρίως λόγω βιασύνης, κάνουν ορισμένες κινήσεις που ζορίζουν τους μηχανισμούς του συστήματος διεύθυνσης. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα εξοπλίζονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, το οποίο διαθέτει ηλεκτρικό μοτέρ (αντί υδραυλική αντλία) για να κάνει πιο ελαφρύ το τιμόνι στους διάφορους χειρισμούς.
Πώς υπερθερμαίνεται το ηλεκτρικό μοτέρ;
Σε ορισμένες περιπτώσεις και ανάλογα πάντα το μοντέλο, όταν ο οδηγός γυρίζει πολύ έντονα και γρήγορα στο παρκάρισμα το τιμόνι από τη μία άκρη στην άλλη τερματίζοντάς το, αυτό μπορεί να γίνει λίγο πιο βαρύ γιατί η ηλεκτρική υποβοήθηση θα μειωθεί. Μπορεί να το έχετε παρατηρήσει στο δικό σας αυτοκίνητο. Κάτι που γίνεται για να προληφθεί η υπερθέρμανση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού και να προστατευθεί αυτό από πιθανή ζημιά. Όταν η θερμοκρασία του συστήματος του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού μειωθεί, το επίπεδο της ηλεκτρικής υποβοήθησης θα επιστρέψει στο κανονικό. Για αυτό καλό είναι να αποφύγετε να επαναλαμβάνετε τέτοιες λειτουργίες χειρισμού του τιμονιού που θα μπορούσαν να προκαλέσουν υπερθέρμανση του συστήματος της ηλεκτρικής υποβοήθησης.
Στο ενδεχόμενο που προκύψει βλάβη, τότε θα ανάψει η προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων, είτε δείχνοντας ένα τιμόνι, είτε την ένδειξη EPS. Όταν το προειδοποιητικό σήμα του συστήματος ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού ανάψει ενώ λειτουργεί ο κινητήρας, η ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι δεν θα λειτουργεί. Ο χρήστης θα έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου (δεν θα κλειδώσει το τιμόνι), ωστόσο, θα απαιτείται μεγαλύτερη δύναμη για τον χειρισμό του τιμονιού, ιδιαίτερα στις κλειστές στροφές και στις χαμηλές ταχύτητες. Εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο, τότε το πιθανότερο είναι να έχει χαλάσει το ηλεκτρικό μοτέρ της υποβοήθησης.
Η λάθος κίνηση με το υδραυλικό τιμόνι
Όσοι πάλι έχουν παλαιότερο αυτοκίνητο με υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι λάθος να το κρατούν τερματισμένο δεξιά ή αριστερά. Έτσι πιέζεται η υδραυλική αντλία (ακούγεται ένας χαρακτηριστικός θόρυβος), που σημαίνει ότι αργά η γρήγορα θα αρχίσει να έχει διαρροή. Αυτό γίνεται ορατό είτε κοιτώντας την αντλία, η οποία βρίσκεται συνήθως πλησίον του ιμάντα του στροφαλοφόρου άξονα, είτε αν υπάρχουν στην άσφαλτο κόκκινες κηλίδες.