Το χειμώνα και ειδικά τις πολύ κρύες μέρες, φοράμε χοντρά ρούχα για να προστατευτούμε από τις χαμηλές θερμοκρασίες, όμως όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να είμαστε βαριά ντυμένοι. Οι λόγοι είναι σημαντικοί και έχουν να κάνουν πρωτίστως με την ασφάλεια του οδηγού, αλλά και των υπολοίπων επιβατών.
Δείτε ακόμα: Πότε δεν λειτουργεί το Start/Stop του κινητήρα;
Η οδήγηση με ένα παχύ φουσκωτό μπουφάν ή ένα χοντρό παλτό περιορίζει την ευελιξία στο τιμόνι, ενώ παράλληλα η ζώνη ασφαλείας δεν εφαρμόζει σωστά στο σώμα. Γεγονός που αποδείχτηκε στις δοκιμές που πραγματοποίησε η γερμανική ADAC. Το τεστ περιλάμβανε την προσομοίωση ενός ενήλικου και ενός παιδιού (σε παιδικό κάθισμα) με παχιά χειμωνιάτικα ρούχα.
Το αποτέλεσμα έδειξε ότι ο εγκάρσιος ιμάντας της ζώνης ασφαλείας σφίγγει έντονα την κοιλιά και μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό στα έντερα, στο συκώτι ή την σπλήνα, ή και να προκαλέσει εσωτερική αιμορραγία. Και όλα αυτά σε πολύ χαμηλές ταχύτητες κίνησης στην πόλη. Όταν ο επιβάτης φοράει ένα φουσκωτό μπουφάν για παράδειγμα, η ζώνη δεν εφάπτεται καλά στο σώμα και δημιουργείται ένα κενό. Έτσι δεν πιάνει καλά το σώμα για να το συγκρατήσει όπως πρέπει (βλ. παρακάτω βίντεο).
Δείτε ακόμα: Πόσο λάδι καίει ένας κινητήρας φυσιολογικά;
Καλό είναι λοιπόν ο οδηγός και οι επιβάτες να αφαιρούν το μπουφάν όταν μπαίνουν στο αυτοκίνητο ή έστω να το αφαιρούν λίγα λεπτά μετά, αφού ο κλιματισμός βγάζει ζεστό αέρα. Για τους πιο κρυουλιάρηδες που δεν θέλουν να αποχωρίζονται το… πάπλωμα στην οδήγηση, συνιστάται να τοποθετούν το εγκάρσιο τμήμα της ζώνης κάτω από το μπουφάν και όχι πάνω από αυτό.
Επίσης, δεν χρειάζεται να ρυθμίζεται ο αέρας του καλοριφέρ σε υψηλή θερμοκρασία, γιατί η ζέση προκαλεί υπνηλία. Ειδικά στην πολύωρη οδήγηση σε ταξίδι, η πολύ ζέστη στην καμπίνα κουράζει πιο γρήγορα και καλό είναι κάπου – κάπου πρέπει να ανοίγει παράθυρο για να μπαίνει αέρας για να ανανεώνεται.
Δείτε ακόμα: Πώς να μη χαλάσει ο καταλύτης και το φίλτρο DPF