Εδώ και πολλά χρόνια, γνωρίζουμε ότι όλα τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης, πετρελαίου κ.λπ.), χρειάζονται στρώσιμο. Αυτό γίνεται για να εξασφαλιστεί η μακροζωία των διαφόρων εξαρτημάτων του κινητήρα και πολλών ακόμα αναλώσιμων μερών, όπως στα τακάκια, φρένα και ελαστικά.
Ανάλογα πάντα τις οδηγίες του κατασκευαστή που αναγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης, η επιτυχία της διαδικασίας στρωσίματος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο οδήγησης κατά τα πρώτα 1.000 με 1500 χιλιόμετρα. Εν συντομία να αναφέρουμε ότι τα πρώτα χιλιόμετρα ο κινητήρας δεν θα πρέπει να δουλεύει σε υψηλές στροφές και με μεγάλο φορτίο, ενώ επειδή τακάκια και ελαστικά δεν έχουν πατήσει ακόμα καλά, θέλουν ήπιες κινήσεις στην οδήγηση μέχρι να στρωθούν.
Τι γίνεται όμως στην περίπτωση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Εδώ δεν χρειάζεται να ρονταριστεί ο ηλεκτροκινητήρας, παρά μόνο τα τακάκια και τα ελαστικά, όπως ακριβώς στα συμβατικά αυτοκίνητα. Οι τακτικοί έλεγχοι αφορούν τις πιέσεις των ελαστικών, τη στάθμη των υγρών για τα φρένα, του ψυκτικού μέσου και των υαλοκαθαριστήρων. Εξυπακούεται ότι για κανένα απολύτως λόγο ο οδηγός και οποιοδήποτε άλλος, πλην ειδικευμένου τεχνικού δεν αγγίζει ή εκτελεί εργασίες στα καλώδια υψηλής τάσης (ξεχωρίζουν από το πορτοκαλί χρώμα), όπως και στο σύστημα υψηλής τάσης.
Παράλληλα, ο οδηγός δεν πρέπει να αφήνει για πολύ καιρό την μπαταρία υψηλής τάσης εκφορτισμένη, καθώς υφίσταται κίνδυνος μη αναστρέψιμης βλάβης της μπαταρίας. Γι΄ αυτό ο χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου φροντίζει πάντα για την επαρκή φόρτιση της μπαταρίας. Επίσης, κατά τη φόρτιση, το καλώδιο φόρτισης πρέπει να προστατεύεται από την υγρασία και υγρά, ενώ οι πρίζες δεν θα πρέπει να είναι φθαρμένες.
Άλλες οδηγίες που αναφέρει κατασκευαστής σχετικά με τη φροντίδα μπαταρίας υψηλής τάσης είναι οι εξής:
• Η μπαταρία υψηλής τάσης υπόκειται σε φυσική διαδικασία γήρανσης και φθοράς κατά τη διάρκεια ζωής της. Ο σωστός χειρισμός βοηθά στη διατήρηση της χωρητικότητας και της διάρκειας ζωής μακροπρόθεσμα. Προτείνουμε επομένως να τηρείτε τις ακόλουθες πληροφορίες σχετικά με τη φροντίδα μπαταρίας υψηλής τάσης:
• Φορτίστε την μπαταρία υψηλής τάσης στο μέγιστο 80% στην καθημερινή οδήγηση. Το ανώτερο όριο φόρτισης ορίζεται στο μενού Infotainment για τη ρύθμιση της διαδικασίας φόρτισης Ρύθμιση απόστασης στο Infotainment.
• Φορτίστε μόνο την μπαταρία υψηλής τάσης στο 100% πριν από ένα μακρύ ταξίδι και απομακρύνετε το συντομότερο δυνατό.
• Αποφεύγετε την παρατεταμένη ακινητοποίηση του οχήματος, όταν η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι πολύ υψηλή.
• Αποφύγετε την πλήρη αποφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. Με μεγάλους χρόνους αδράνειας με χαμηλή κατάσταση φόρτισης. Ορίστε το χαμηλότερο όριο φόρτισης της μπαταρίας σε τουλάχιστον 20% σε μέτριες έως ζεστές καιρικές συνθήκες ή 40% σε ψυχρές έως καιρικές συνθήκες
• Φορτίζετε την μπαταρία υψηλής τάσης κυρίως με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC).
• Κατά τη γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC), η διαδικασία φόρτισης πραγματοποιείται με πολύ υψηλό ρεύμα φόρτισης. Η συχνή ταχεία φόρτιση (DC) μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μόνιμη μείωση της χωρητικότητας φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης.