Η ένδειξη του check engine στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου, είναι κάτι που εύχεται κάθε οδηγός να μη δει ποτέ του να ανάβει, αφού αυτό συνεπάγεται κάποια βλάβη στον κινητήρα και στα περιφερειακά του συστήματα. Σε καμία των περιπτώσεων δεν πρέπει να αμεληθεί και η πρώτη κίνηση είναι να πάει το αυτοκίνητο στο συνεργείο για να γίνει η απαραίτητη διάγνωση. Ίσως όμως και να είναι κάτι απλό, που να έχει προκαλέσει την ενεργοποίηση του check engine.
Πλέον, κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο διαθέτει πάρα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα και αισθητήρες, ενώ και τα μηχανικά τους μέρη γίνονται ολοένα και πιο πολύπλοκα. Παλαιότερα υπήρχε ένα καρμπιρατέρ, ένας απλός κινητήρας που μπορούσε να λύσει – δέσει κάποιος που διέθετε βασικές γνώσεις μηχανολογίας και καμία ηλεκτρική υποβοήθηση. Τώρα οι κινητήρες είναι κατά βάση turbo, συνδυάζονται με υβριδικά συστήματα και ένα σωρό τεχνολογίες.
Εύλογα οι πιθανότητες για εμφάνιση δυσλειτουργίας είναι μεγαλύτερες, ενώ καμιά φορά ορισμένα λαμπάκια ανάβουν χωρίς να υπάρχει πραγματικό πρόβλημα, με αποτέλεσμα ο οδηγός να αρχίσει να ψάχνεται στο εγχειρίδιο χρήσης. Στην περίπτωση λοιπόν που λίγα λεπτά μετά την απομάκρυνση από το βενζινάδικο ανάψει το check engine, μην σας πιάσει πανικός, νομίζοντας ότι έχει μπει νοθευμένη βενζίνη ή πετρέλαιο, ή λάθος καύσιμο.
Ανοίξτε το εξωτερικό κάλυμμα του ρεζερβουάρ, ξεβιδώστε την τάπα βενζίνης και βιδώστε τη ξανά μέχρι να κάνει 3 κλικ. Για καλό και για κακό κάντε έναν έλεγχο στην τσιμούχα της τάπας, μην τυχόν έχει κοπεί και φθαρεί γενικότερα. Αν δεν έχει βιδωθεί καλά ή η τσιμούχα είναι κομμένη και με ρωγμές, τότε είναι η αιτία που έχει ενεργοποιηθεί η ένδειξη του check engine. Όσο και απίστευτο ακούγεται, η φθαρμένη τάπα είναι η πιο κοινή αιτία για το check engine.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο: