Καινούργια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από τη δημοφιλή κατηγορία των μικρών χάτσμπακ είναι ένα βήμα πριν την ολοκληρωτική εξαφάνιση, αφού ένα μόνο μοντέλο έχει… διασωθεί. Το τελευταίο διαθέσιμο diesel supermini είναι το Renault Clio 1.5 Blue dCi, όταν πριν από μερικά χρόνια το B-Segment «έσφυζε» από ντίζελ γιατί σημείωσαν μεγάλη ζήτηση λόγω του συνδυασμού χαμηλής κατανάλωσης και τιμής του πετρελαίου.

Παρά το γεγονός ότι το Clio έχει το μονοπώλιο, η Renault μείωσε σημαντικά την τιμή του κατά 2.070 ευρώ και το πουλά από 21.900 ευρώ στη μία και μοναδική έκδοση evolution. Από τον εξοπλισμό του δεν λείπει κάτι, αφού περιλαμβάνει όλο το σύγχρονο «πακέτο» συστημάτων ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, συνδεσιμότητας και ανέσεων. Αναλυτικότερα διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, διαμορφώσιμη οθόνη οδηγού 7 ιντσών, infotainment με οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών με ασύρματο phone mirroring με Android Auto & Apple CarPlay, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, μηχανικό κλιματισμό, προβολείς LED, αισθητήρες φωτός και βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κ.λπ.
Το Clio diesel κινεί ο πολύ γνωστός, οικονομικός σε καύσιμο και αξιόπιστος 1.500άρης, τετρακύλινδρος και οκταβάλβιδος πετρελαιοκινητήρας, που έχει τοποθετηθεί σε χιλιάδες μοντέλα των εταιριών Renault και Dacia, όπως επίσης και των Nissan και Mercedes-Benz. Στο συγκριμένο μοντέλο αποδίδει μέγιστη ισχύ 100 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και 260 Nm ροπή στις 1.750-2.500 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό επιταχύνει το Clio των 1.173 κιλών από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ. και από 80-120 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα σε 8,7 δλ. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης σε μεικτή χρήση βρίσκεται στα 5,4 λτ./100 χλμ., δηλαδή όσο φουλ υβριδικά, μόνο που το ντίζελ έχει σημαντικά πιο χαμηλή τιμή έναντι της βενζίνης. Επίσης, με εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Στα σημαντικά του πλεονεκτήματα ανήκουν ακόμα η ραφιναρισμένη του λειτουργία και η δύναμη που είναι πάντα παρούσα, όπως και η ακόμα πιο χαμηλή κατανάλωση της τάξεως των 4,5 λτ./100 χλμ. σε συνθήκες ταξιδιού.
Εκτός από πολύ οικονομικό σε τιμή (για diesel) και σε κόστος καυσίμου, το Clio διακρίνεται για την πολύ ισορροπημένη του οδική συμπεριφορά, αφού οι αναρτήσεις του ταιριάζουν ιδανικά την άνεση με το κράτημα. Η σταθερότητα του αμαξώματός του σε υψηλές ταχύτητες βρίσκεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα, ενώ κινούμενο σε δρόμους με στροφές υπό πίεση δεν πρόκειται να σε ενοχλήσει ποτέ ούτε ζήτημα κλίσεων, ούτε γλιστρήματος. Το τιμόνι του είναι ακριβές στις εντολές του οδηγού και σωστά ζυγισμένο, ενώ τα φρένα στέκουν δίχως πρόβλημα στο ύψος των περιστάσεων, με εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ. Παράλληλα περνάει πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων με μαλακό αλλά στιβαρό τρόπο, χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες του και διατηρώντας χαμηλό επίπεδο θορύβου.
Το δημοφιλές Clio (δεύτερο σε πωλήσεις στην Ευρώπη το πρώτο 6μηνο του 2025) αποσπά θετικές κριτικές και ως προς τον όμορφο σχεδιασμό του με τη δυναμική όψη και την κομψή συνολικά σιλουέτα του. Στο αναβαθμισμένο του εσωτερικό ξεχωρίζει αμέσως η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, τόσο σε φινίρισμα, όσο και κυρίως σε υλικά με τα μαλακά σε υφή τμήματα στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και στις εμπρός πόρτες. Ο θάλαμος των επιβατών του Clio προσφέρει αρκετούς χώρους για όλους τους επιβάτες του χάρη στο διαθέσιμο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι που αρκεί και για τους πιο ψηλούς. Ικανοποιητικό σε χωρητικότητα είναι και το πορτ μπαγκάζ των 366 λίτρων με το τετραγωνισμένο και πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα.



































