Εδώ και λίγο καιρό ξεκίνησε το λανσάρισμα του νέου Dacia Bigster, το οποίο θέτει νέα δεδομένα στα μικρομεσαία SUV, αφού παρέχει τεράστιους χώρους, σε τιμές του είναι αντίστοιχες με μικρότερων SUV, σε ένα πληθωρικό αμάξωμα με μήκος που φτάνει τα 4,6 μέτρα. Από την αρχική κιόλας έκδοση με τιμή από μόνο 23.800 ευρώ προσφέρει κορυφαίο value for money, ενώ η ελληνική αντιπροσωπεία το κάνει τώρα ακόμα πιο προσιτό ως προς την αγορά του, μέσω του νέου χρηματοδοτικού προγράμματος.

Ενδεικτικά, το Dacia Bigster essential mild hybrid 140 των 23.800 ευρώ μπορεί να αποκτηθεί με 199 ευρώ το μήνα, για ποσό δανείου 14.436 ευρώ, με σταθερό επιτόκιο 7,5%, με διάρκεια 48 μήνες και τελευταία δόση 8.568 ευρώ. Το συνολικό κόστος του δανείου ανέρχεται σε 3.441,58 ευρώ, αποτελούμενο από 3.171,58 ευρώ τόκους και 270,00 ευρώ έξοδα χρηματοδότησης. Ως εκ τούτου, στη λήξη του δανείου, το συνολικό ποσό που θα έχει καταβληθεί είναι 18.153,39 ευρώ που αντιστοιχεί σε ΣΕΠΠΕ 8,4916%. Ουσιαστικά με προκαταβολή όσο ένα μεταχειρισμένο SUV αρκετών ετών και χαμηλή μηνιαία δόση, το Bigster απευθύνεται σε όλους όσους αναζητούν ένα σύγχρονο και πολύ άνετο SUV, αλλά δεν θέλουν να δαπανήσουν εξ αρχής μεγάλο κεφάλαιο. Φυσικά, ή δόση των 199 ευρώ δύναται να μεταβάλλεται ανάλογα με την προκαταβολή, διάρκεια και το τελικό επιτόκιο.
Από την αρχική κιόλας έκδοση, το Bigster διαθέτει αποδοτικό κινητήρα και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και ανέσεων, μαζί με διάφορα ακόμα αξεσουάρ. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σύστημα προηγμένης πέδησης έκτακτης ανάγκης (αστικό/περιαστικό, με ανίχνευση οχημάτων, πεζών, ποδηλατών και μοτοσικλετιστών), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας με ειδοποίηση ορίου ταχύτητας, υποβοήθηση στάθμευσης πίσω, σήμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση κόπωσης οδηγού και σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall. Στάνταρ είναι ακόμα 6 αερόσακοι, infotainment με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες φώτων, μηχανικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες και 17άρες ζάντες αλουμινίου.
Το νέο Dacia Bigster μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με το μικρότερο αδελφάκι του το Duster, όπως έχει κάποιες σχεδιαστικές διαφορές και είναι αισθητά μακρύτερο. Φέρει διαφορετική μάσκα, εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, καθώς και πόρτα χώρου αποσκευών. Το Dacia Bigster έχει μήκος 4.570 χλστ. (+227 χλστ. από το Duster), πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.662/1.712 χλστ. με μπάρες οροφής (1.657/1.706 χλστ. το 4×4) και μεταξόνιο 2.702 χλστ. (+45 χλστ.), ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 220 χλστ. για το 2WD και 219 χλστ. το 4WD. Το εσωτερικό είναι παρόμοιο με του Duster, ωστόσο το πιο μεγάλο μήκος και μεταξόνιο, εξασφαλίζουν ακόμα μεγαλύτερη ευρυχωρία. Οι φιλοξενούμενοι στο πίσω κάθισμα έχουν στη διάθεσή τους το μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατά τους στην κατηγορία και όλοι μαζί το τεράστιο πορτ μπαγκάζ των 702 λίτρων ή έως 2.002 λίτρα (!) με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα και έως την οροφή.
Όσον αφορά το νέο κινητήρα, έχει την απαιτούμενη δύναμη από τη βάση, ενώ λαμβάνει έξτρα μπουστάρισμα από την ηλεκτρογεννήτρια. Πιο αναλυτικά, το μηχανικό σύνολο mild hybrid 140 συνδυάζει ένα τρικύλινδρο turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 λτ. που λειτουργεί σε κύκλο Miller (για βελτιστοποιημένη απόδοση και μειωμένες θερμικές απώλειες), ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 0,84 kWh και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 230 Nm ροπής στις 2.100 σ.α.λ. Το εξηλεκτρισμένο αυτό μοτέρ επιταχύνει το Bigster 1.439 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 180 χλμ./ώρα (όπως σε όλα τα Bigster). Η Dacia ανακοινώνει μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας – ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο).





































