Η επιλογή μιας καινούργιας τετράδας ελαστικών αποτελεί γρίφο και σπαζοκεφαλιά για πολλούς οδηγούς, αφού θέλουν να συνδυάσουν τα καλύτερα δυνατά χαρακτηριστικά, χωρίς όμως να ξοδέψουν πάρα πολλά χρήματα. Το κύριο ζητούμενο είναι να προσφέρουν πολύ καλό κράτημα και φρενάρισμα σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα, ενώ σε δεύτερη μοίρα περνούν η αντίσταση κύλισης, ο θόρυβος και η άνεση.
Δείτε ακόμα: Τι γίνονται τα άχρηστα ελαστικά των οχημάτων; (+video)
Το Tyre Reviews πραγματοποίησε ένα μεγάλο τεστ θερινών ελαστικών στην πιο κοινή διάσταση που φορούν πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα, την 205/55 R16, χρησιμοποιώντας για τα τεστ το προγενέστερο VW Golf. Οι 12 τύποι των ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν για τις σκληρές δοκιμασίες είναι οι εξής:
Continental PremiumContact 6, Michelin Primacy 4, Goodyear EfficientGrip Performance 2, Pirelli Cinturato P7 C2, Uniroyal RainSport 5, BFGoodrich Advantage, Falken ZIEX ZE310 EcoRun, Nokian WetProof, Bridgestone Turanza T005, Maxxis Premitra HP5, Hankook Ventus Prime 3 K1 και Goodride RP28. Όλα αυτά τα ελαστικά δοκιμάστηκαν σε κράτημα και φρένα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, σε υδρολίσθηση, σε θόρυβο που φτάνει στην καμπίνα, σε κατανάλωση καυσίμου και σε άνεση.
Δείτε ακόμα: Γιατί πρέπει να αλλάζονται τα ελαστικά εμπρός – πίσω;
Η συνολική βαθμολογία υπολογίζεται με ποσοστό 35% στο στεγνό, 50% στο βρεγμένο, 7,5 στο θόρυβο – άνεση και 7,5% στην τιμή. Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις επιδόσεις κάθε ελαστικού ανά δοκιμασία, το βίντεο με τα τεστ την κατάταξη.
Τελική κατάταξη:
1ο: Continental Premium Contact 6
2ο: Goodyear EfficientGrip Performance 2
3ο: Falken ZIEX ZE310 EcoRun
4ο: Uniroyal Rainsport 5
5ο: Nokian WetProof
6ο: Bridgestone Turanza T005
7ο: Michelin Primacy 4
8ο: Maxxis Premitra HP5
9ο: BFGoodrich Advantage
10ο: Pirelli Cinturato P7 C2
11ο: Hankook Ventus Prime 3 K125
12ο: Goodride RP28