Τα σύγχρονα αυτοκίνητα βρίθουν συστημάτων ασφαλείας. Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, διατήρηση αυτής, αναγνώριση κόπωσης, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, αναγνώριση οπίσθιας κυκλοφορίας και πολλά ακόμα, βρίσκονται στην υπηρεσία και την προστασία των οδηγών. Ωστόσο, ακόμα δεν υπάρχει έλεγχος για τη μάστιγα των δρόμων: την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Η ιδέα για ανάπτυξη συστημάτων του είδους κυκλοφορεί έντονα τα τελευταία χρόνια (και εφαρμόζεται, ιδίως σε φορτηγά), κυρίως μέσω της εξέτασης των επιπέδων οινοπνεύματος στο αίμα του οδηγού. Το σκεπτικό θέλει το αυτοκίνητο να περιορίζει αυτόματα την ταχύτητά του σε προκαθορισμένο όριο, ακόμα και να μην ξεκινάει καν, αναλόγως του πόσο «σούρα» είναι ο άνθρωπος που πάει να πάρει θέση στο τιμόνι. Τώρα, οι Η.Π.Α. γίνονται η πρώτη χώρα που θέτει σε νομοθετικό πλαίσιο την υποχρεωτική χρήση των αλκοολόμετρων στα νέα αυτοκίνητα!
Όπως αναφέρει η παράγραφος 24220 του Inflation Reduction Act, (του νομοσχεδίου δηλαδή που εισήγαγε ο Πρόεδρος των Η.Π.Α, Τζο Μπάιντεν, το 2021, περί ανάπτυξης των επενδύσεων και των θέσεων εργασίας), το «DADSS (Driver Alcohol Detection System for Safety) αναμένεται να αποτελεί βασικό εξοπλισμό όλων των νέων αυτοκινήτων, εντός των προσεχών μηνών! Ο ορίζοντας υποχρεωτικής εφαρμογής της συγκεκριμένης τροπολογίας είχε χρονικό περιθώριο τριών ετών, κάτι που σημαίνει ότι σε λίγες μέρες όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Αμερική θα πρέπει να το ενσωματώνουν στα στάνταρ εξοπλιστικά τους στοιχεία! Μέτρο που προτίθεται να επιβάλλει και η Ευρωπαϊκή Ένωση, επίσης με ημερομηνία έναρξης το 2024.
Η εν λόγω τεχνολογία θα ελέγχει τα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα του οδηγού, μέσω του κλασικού αλκοτέστ και συναρτήσει της αναγνώρισης επαγρύπνησης. Ο οδηγός θα φυσάει σε μια συσκευή ενσωματωμένη στην κολώνα του τιμονιού, πίσω από τη στεφάνη. Η ιαπωνική Asahi Kasei έχει αναθέσει σε θυγατρική της από τη Σουηδία την εξέλιξη της σχετικής εφαρμογής, σε συνεργασία με δεκάδες αυτοκινητοβιομηχανίες και υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο. Σκοπός είναι η προσαρμογή του αλκοολόμετρου στα υπάρχοντα λογισμικά των οχημάτων, δίχως να χρειάζεται κάτι παραπάνω από έναν απλό επαναπρογραμματισμό. Πώς θα λειτουργεί; Εξίσου απλούστατα.
Αν οι αισθητήρες μετρήσουν υψηλότερη περιεκτικότητα αλκοόλ από την επιτρεπόμενη, δεν θα εκκινεί ο κινητήρας. Αν ο οδηγός προσπαθήσει να παρακάμψει το αλκοτέστ, το αυτοκίνητο επίσης δεν θα ξεκινά. Αν τα επίπεδα αλκοόλ είναι αυξημένα μεν, αλλά όχι υψηλά, η ταχύτητα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά. Αν, τέλος, ο άνθρωπος είναι «τύφλα», τότε εξετάζεται μέχρι η αποστολή αναφοράς στην αστυνομία, ως ένδειξη επικινδυνότητας για το συγκεκριμένο άτομο!