Είναι γεγονός πως η άνοδος των ηλεκτρικών οχημάτων έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα σήμερα. Πλέον απαιτούνται λιγότερα εξαρτήματα και αρκετά πιο απλά στην κατασκευή τους συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα. Πέρα όμως από την επανάσταση στην κατασκευή, τα ηλεκτρικά αναμένεται να φέρουν τα πάνω κάτω και στον τρόπο οδήγησης.
Δείτε ακόμα: VW ID.3 με 3 μπαταρίες και 2 εκδοχές ισχύος
Μια εκ των σημαντικότερων αλλαγών είναι στην κατασκευή, αλλά και στην μηχανολογική διάταξη των κιβωτίων ταχυτήτων των ηλεκτρικών μοντέλων. Μπορεί μερικά χρόνια πίσω να θεωρούσαμε μεγάλο προνόμιο την ύπαρξη πολλών σχέσεων στο κιβώτιο, αλλά τώρα τα ηλεκτρικά θέλουν μια… και καλή!
Οι συμβατικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποδίδουν τη μέγιστη ισχύ και ροπή τους σε ένα συγκεκριμένο όριο στροφών. Τα συμβατικά κιβώτια ταχυτήτων έχουν την δυνατότητα να πολλαπλασιάζουν ή να υποπολλαπλασιάζουν τη δύναμη, ώστε ο κινητήρας να δουλεύει πάντοτε στο ιδανικό φάσμα στροφών. Κάτι που δεν ισχύει για τα ηλεκτρικά μοτέρ, τα οποία αποδίδουν τα μέγιστα άμεσα, σχεδόν με το πάτημα του δεξιού πεντάλ. Η δύναμη διατηρείται σε ένα αρκετά μεγάλο φάσμα στροφών, κάτι που σημαίνει ότι δεν απαιτείται ένα κιβώτιο με πολλές σχέσεις.
Διαβάστε επίσης: Τα πλεονεκτήματα των μπαταριών του VW ID.3
Εξ ου και το κιβώτιο μιας ταχύτητας που διαθέτει το νέο VW ID.3, κατασκευασμένο στη νέα πλατφόρμα αποκλειστικά για τα ηλεκτροκίνητα της μάρκας, την ΜΕΒ. Το κιβώτιο είναι συνδεδεμένο με τον ηλεκτροκινητήρα, με την ροπή να αποδίδεται συνεχώς και η σχέση μετάδοσης να είναι 10x. Αυτό σημαίνει ότι στους κινητήριους τροχούς καταλήγει δύναμη 10 φορές μεγαλύτερη από εκείνη που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα.
Να υπενθυμίσουμε ότι το VW ID.3 αποδίδει έως και 204 ίππους, με την ταχύτητα περιστροφής του ηλεκτροκινητήρα να αγγίζει τις 16.000 σ.α.λ. Το εν λόγω κιβώτιο μιας σχέσης είναι κατασκευασμένο σε 2 επίπεδα, αποτελούμενο από δυο μικρότερα γρανάζια, αντί για ένα μεγάλο!
Δείτε ακόμη: Πως το VW Polo ελέγχει τα τυφλά σημεία του οδηγού