Η Tesla δεν θέλει να ακολουθεί την πεπατημένη, σε κανέναν τομέα. Ούτε καν αυτόν του καθαρισμού για το παρμπρίζ. Εξ ου και η πατέντα της για ένα επαναστατικό είδος υαλοκαθαριστήρων, με ακτίνες laser!
Η αμερικανική εταιρία είχε καταθέσει αίτηση κατοχύρωσης από το 2019, καταφέρνοντας τελικά να λάβει την πολυπόθητη έγκριση δυο χρόνια αργότερα. Σύμφωνα με τα σκίτσα και την περιγραφή της πατέντας, δυο μικροσκοπικές συσκευές στο καπό (που θυμίζουν τα παραδοσιακά «πιτσιλιστήρια») εκπέμπουν αυτόματα δέσμες laser όποτε ανιχνεύεται παρουσία αντικειμένου (βλέπε μυγάκια, φύλλα κλπ) στο παρμπρίζ. Η κεντρική μονάδα, σε συνδυασμό με μια σειρά αισθητήρων, ελέγχει διαρκώς την επιφάνεια του κρυστάλλου και ενεργοποιεί τα laser κατά βούληση, εξουδετερώνοντας την οπτική παρεμπόδιση του οδηγού εν τη γενέσει της.
Προφανέστατα εγείρεται το αυτονόητο ερώτημα: πώς δεν τυφλώνει, πέρα από να διευκολύνει, τον οδηγό; Η Tesla υποστηρίζει πως η ένταση των ακτινών ελέγχεται και μεταβάλλεται διαρκώς, δίχως ποτέ να διαπερνούν το πάχος του γυαλιού. Κατά συνέπεια, το ανθρώπινο μάτι δεν αντιλαμβάνεται καν τη λειτουργία τους. Στην ιδανική θεωρία, οδηγείς το Tesla σου και δίχως να ασχοληθείς ποτέ, έχεις πάντοτε απρόσκοπτο οπτικό πεδίο έμπροσθεν από το πεντακάθαρο παρμπρίζ. Τι γίνεται, όμως, σε περίπτωση που μας πιάσει καταιγίδα; Έχουν «σκάλες τα laser» ή απομακρύνουν αυτόματα το νερό;
Τίποτα από τα δύο. Οι Αμερικανοί αποσαφηνίζουν πως η εν λόγω τεχνολογία χρησιμοποιείται αποκλειστικά «για την απομάκρυνση εμποδίων και συντριμμιών». Δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά για απομάκρυνση νερού κάτι που σημαίνει πως όσα Tesla θα διαθέτουν τα laser, θα έχουν παράλληλα και κανονικούς υαλοκαθαριστήρες (που κι αυτοί ιδιαίτεροι είναι στα αυτοκίνητα του Elon Musk). «Τότε γιατί τα εξέλισσαν;», θα αναρωτιέστε. Σκοπός τους είναι να απομακρύνουν τυχόν εμπόδια στην ορατότητα του οδηγού, ιδίως στις υψηλές ταχύτητες (εκεί που γίνεται χαμός με τα μυγάκια), δίχως να τον απασχολούν και πριν καν κατακάτσουν στο παρμπρίζ.