Τεχνολογίες αυτοκινήτων
H ανακάλυψη του δισκόφρενου είναι από τις σημαντικότερες και πλέον επιούσιες για την οδική ασφάλεια. Το αποτελεσματικό φρενάρισμα εξάλλου, ήταν πάντα βασικό προϋπόθεση στην εξέλιξη ενός ασφαλούς αυτοκινήτου. Τα τελευταία χρόνια, είδαμε τις κεραμικές δισκόπλακες να πραγματοποιούν το πέρασμα από τους αγώνες στα αυτοκίνητα δρόμου. Υπεραυτοκίνητα καλύτερα, καθώς τα κεραμικά φρένα -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- περιλαμβάνονται […]
Η έλευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ήδη γίνει. Η επέλασή τους, επίκειται. Η ολική αντικατάσταση των θερμικών κινητήρων, είναι ένα σενάριο καθόλα διαφαινόμενο. Παρόλα αυτά, βενζινοκινητήρες και ντίζελ στέκουν ακόμα όρθιοι. Και μια πατέντα της Mahle έχει σκοπό να τους διατηρήσει έτσι, για δεκαετίες ακόμα. Η γερμανική εταιρία, που είναι γνωστή για τα πιστόνια και […]
Με μια νέα μέθοδο κατασκευής ανθρακονημάτων, η Nissan θέλει να κάνει το εξωτικό υλικό προσιτό και να δώσει τη δυνατότητα σε mainstream μοντέλα, να απολαύσουν τις ευεργετικές του ιδιότητες.{loadposition nissan} Δείτε ακόμα: Πόσο κόστισε η αλλαγή του ονόματος Datsun σε Nissan; Το ανθρακόνημα, ως γνωστόν, προέρχεται από τη Formula 1. Η οποία κορωνίδα του motorsport, […]
Η αεροδυναμική μελέτη των αυτοκινήτων έχει φτάσει σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Στις κατηγορίες των supercars και hypercars, δε, επιστρατεύονται τεχνολογίες απαγορευμένες ακόμα και από την Formula 1. Το GMA T.50 και ο ανεμιστήρας του, αποτελούν το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ο δημιουργός της -μυθιστοριματικών διαστάσεων- McLaren F1 «ζωγράφισε», κατασκευάζοντας ένα σύνολο που δεν έχει να ζηλέψει σε […]
Ο άμεσος ψεκασμός αποτελεί την κυρίαρχη τάση στους βενζινοκινητήρες. Συνδυάζει αποτελεσματικότερη καύση, χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων, με περισσότερη ισχύ – ιδιαίτερα στις χαμηλότερες στροφές. Ωστόσο, η συγκεκριμένη τεχνοτροπία συνοδεύεται από κάποιες «παγίδες». Μπορεί οι εκπομπές CO2 να είναι μειωμένες, όμως αυτές του μονοξειδίου αζώτου (NOx) και των μικροσωματιδίων αυξάνονται. Αυτό οφείλεται στην φύση […]
Την διάταξη των διπλών κυλίνδρων σε ένα στρόφαλο, την γνωρίζουμε. Οι γνωστοί μας V, όπου εδράζονται δυο κύλινδροι στο ίδιο κουζινέτο. Δύο κυλίνδρους στον ίδιο θάλαμο καύσης, όμως, δεν έχουμε ξαναδεί! Αυτό έφτιαξαν οι Αμερικανοί, σε έναν τετρακύλινδρο ντίζελ με 8 πιστόνια, χωρίς βαλβίδες και απόδοση 1.000 ίππων! Δείτε ακόμα: Υβριδικό 2λιτρο 3κύλινδρο Koenigsegg 1.724 […]
Καλώς ή κακώς (προς το δεύτερο τείνει η απήχηση του κόσμου), τα αυτόνομα οχήματα είναι αναπόφευκτα. Ήδη έχουμε πληθώρα συστημάτων που συνδράμουν το έργο του οδηγού, διορθώνοντας αυτόματα την πορεία, ρυθμίζοντας ταχύτητα βάσει σήμανσης και απόστασης από τον μπροστινό, ακόμα και ακινητοποιώντας πλήρως το αυτοκίνητο. Το αν αποτελούν πανάκεια, αναλύεται εδώ. Το επόμενο βήμα, αναντίρρητα, […]
Η Hyundai ανακοίνωσε νέες τεχνολογίες για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στα οχήματα και τη δημιουργία ενός πιο ευχάριστου εσωτερικού περιβάλλοντος για τους επιβάτες. Πρόκειται για τις τρεις νέες τεχνολογίες κλιματισμού «After-Blow», «Multi-Air Mode» και «Fine Dust Indicator», οι οποίες θα εισαχθούν αρχικά σε επιλεγμένα μοντέλα στην Κορέα και μετά στα νέα οχήματα Hyundai, […]
Οι παλαιότεροι μεγάλωσαν με τους ήχους των Dellorto κάτω από τα καπό. Οι μεταγενέστεροι εντυπωσιαζόμασταν στην θέα του σήματος «Injection» στο πίσω μέρος, ενώ οι ακόμα νεότεροι έμαθαν να έρχονται αντιμέτωποι με ακρωνύμια όπως «GDI» και «FSI». Μόλις περιγράψαμε την μετάβαση από τα καρμπιρατέρ στον ψεκασμό και από εκεί στην άμεση μορφή του. Δείτε ακόμα: Πως […]
Τα επίπεδα ασφαλείας συνεχώς ανεβαίνουν και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εφευρίσκουν νέες τεχνολογίες για την προστασία των επιβατών σε ενδεχόμενο μιας σύγκρουσης.{loadposition ekka} Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes GLB 200 7G-DCT 1.33 λτ. 163 PS Κυρίως ο οδηγός και ο συνεπιβάτης, είναι αυτοί που «επιβαρύνονται» από μια μετωπική πρόσκρουση, όμως και οι πίσω επιβάτες διατρέχουν σοβαρούς κινδύνους […]
Οι τρισδιάστατες εκτυπώσεις έχουν μπει για τα καλά στις κατασκευαστικές μεθόδους των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η προσθετική κατασκευή -όπως αποκαλείται στην «καθαρεύουσα» – είναι μία τεχνοτροπία κατασκευής χωρίς εργαλεία, που εξασφαλίζει μεγάλη ευελιξία στη σχεδίαση και συνεπάγεται εξοικονόμηση βάρους και βελτιωμένη απόδοση. Και η Porsche φροντίζει να αξιοποιεί στο βέλτιστο, αμφότερα τα πλεονεκτήματα των 3D εκτυπώσεων. Δείτε […]
Καμία άλλη καινοτομία δεν έχει αλλάξει τόσο ριζικά τη λειτουργία μιας Mercedes-Benz όσο το MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Η δεύτερη γενιά του συστήματος, με δυνατότητα να μαθαίνει, εγκαινιάζεται στη νέα S-Class.{loadposition ekka} Δείτε ακόμα: «Σανίδα» με Mercedes W124 250D (+video) Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς το hardware και […]