Η VW παρουσιάζει το επόμενο βήμα στην τεχνολογία SCR, το οποίο υπόσχεται μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) στους ντίζελ κινητήρες κατά 80%.
Οι εκπομπές NOx αποτελούν την «Αχίλλειο πτέρνα» των πετρελαιοκινητήρων, καθώς η φύση της καύσης (αυτανάφλεξη) απαιτεί φτωχό μείγμα, άρα και περίσσια αέρα. Ο οποίος αέρας αποτελείται κυρίως από υδρογόνο, που κατά την διάρκεια της καύσης αντιδρά με το οξυγόνο και σχηματίζει τα βλαβερά οξείδια του αζώτου, ισοσκελίζοντας ουσιαστικά τις χαμηλές εκπομπές CO2 (σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες) που απορρέουν από την καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση του πετρελαίου.
Δείτε ακόμα: Τι είναι το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου;
Η τεχνολογία SCR (Selective Catalytic Reduction: Εκλεκτική Καταλυτική Αναγωγή) και το διάλυμα AdBlue χρησιμοποιούνται για να μετατρέψουν μέχρι και το 85% των NOx σε άζωτο και υδρατμούς. Το AdBlue εγχέεται στο σωλήνα της εξάτμισης, που βρίσκεται πριν από τον καταλύτη SCR και μετά τον κινητήρα. Όταν θερμανθεί μέσα στο σωλήνα της εξάτμισης, το AdBlue αποσυντίθεται σε αμμωνία (ΝΗ3) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Όταν τα οξείδια του αζώτου NOx αντιδράσουν με την αμμωνία μέσα στον καταλύτη, τα επιβλαβή NOx μετατρέπονται σε αβλαβές άζωτο (Ν2) και νερό (H2O).
Ακόμα και έτσι, όμως, υπάρχει χώρος για βελτίωση. Αναγκαστική, δε, καθώς τα πρότυπα Euro 6d δεν αστειεύονται. Η VW λανσάρει την τεχνολογία «twin dosing», η οποία κάνει αυτό ακριβώς που υπόσχεται το όνομά της: ψεκάζει διπλή ποσότητα AdBlue, ώστε να κατεβάσει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 80%. Ένας δεύτερος καταλύτης SCR τοποθετείται στην συνέχεια του συστήματος εξαγωγής, στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου.
Διαβάστε επίσης: Τι συμβαίνει σε ένα ντίζελ όταν αδειάσει το AdBlue;
Η μακρύτερη απόσταση από τον κινητήρα και το πέρασμα από τον πρώτο καταλύτη SCR, κατεβάζουν την θερμοκρασία των καυσαερίων στον δεύτερο μέχρι και 100 βαθμούς Κελσίου. Ακόμα κι αν αυτή βρίσκεται στους 500 βαθμούς, η διπλή δόση AdBlue μπορεί να περιορίσει τόσο το θερμικό κύμα, όσο κυριότερα τις εκπομπές NOx. Η εν λόγω τεχνοτροπία κάνει πρεμιέρα στον 2λιτρο TDI Evo (150 ίπποι) του ανανεωμένου Passat, ενώ θα ενσωματωθεί σε όλους τους πετρελαιοκινητήρες της επερχόμενης 8ης γενιάς Golf.