Η Vision EQXX σχεδιάστηκε ως η πιο αποδοτική Mercedes όλων των εποχών και με στόχο τη μέγιστη αξιοποίηση του μηχανικού της συνόλου. Το ηλεκτρικό πρωτότυπο έκανε πριν λίγο καιρό ρεκόρ αυτονομίας, καλύπτοντας 1007,4 χλμ. με μια φόρτιση. Επίδοση που μόλις συνετρίβη, έπειτα από το νέο επίτευγμα του τεχνολογικού αριστουργήματος από τη Στουτγκάρδη.
Η EQXX πραγματοποίησε ένα νέο, μεγαλύτερο ταξίδι από το προηγούμενο, ξεκινώντας από το εργοστάσιο Electric Software Hub (ESH) της εταιρίας, στο Zιντελφίγκεν, μέχρι το Σίλβερστοουν στην Αγγλία. Μια διαδρομή άνω των 1.200 χλμ., με οδήγηση σε δημόσιους δρόμου υπό κανονικές συνθήκες, τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τον κλιματισμό και στο φινάλε να κάνουν και 11 γύρους στη διάσημη πίστα. Ένα διήμερο ταξίδι, διάρκειας 14 ωρών και 30 λεπτών, που τελικά έφτασε μέχρι τα 1.202 χιλιόμετρα. Απόσταση που η Vision EQXX κάλυψε με μια και μόνο φόρτιση!
Το αεροδυναμικό σεντάν (Cd o,17) μάλιστα θα μπορούσε να πάει ακόμα παραπέρα, αν οι γύροι στο Σιλβερστόουν δεν γίνονταν από τον πιλότο της Formula E, Nyck de Vries, ο οποίος μόνο εγκρατής με το γκάζι δεν ήταν, φτάνοντας αρκετές φορές μέχρι την ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική των 140 χλμ./ώρα. Αυτό, συν το γεγονός ότι για πάνω από 8 ώρες οδήγησης λειτουργούσε ο κλιματισμός, μείωσαν την αυτονομία της μπαταρίας (που η Mercedes αναφέρει απλά πως είναι κάτω από 100 kWh). Σκοπός των Γερμανών δεν ήταν να πετύχουν την ανώτερη δυνατή αυτονομία, αλλά τη μέγιστη υπό κανονικές συνθήκες.
Η μέση κατανάλωση περιορίστηκε στις 8,3 kWh/100 χλμ., κατεβαίνοντας 0,4 kWh/100 χλμ. σε σχέση με το προηγούμενο ρεκόρ (8,7 kWh/100 χλμ.) και ισοδυναμώντας με λιγότερα από 0,96 λίτρα/100 χλμ., αν κάνουμε τη μετατροπή! Μια απίστευτη επίδοση, που επετεύχθη με μέση ταχύτητα 83 χλμ./ώρα.
Η Vision EQXX χρησιμοποιεί συνθετικά υλικά, καταφέρνοντας να κρατήσει το βάρος στα 1.750 κιλά. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 204 ίππους και παρουσιάζει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά απόδοσης όλων των εποχών, καθώς το 95% της ενέργειας μετουσιώνεται σε κίνηση από τους πίσω τροχούς! Συγκριτικά, σε ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης μόνο το 30% φτάνει στους κινητήριους τροχούς. Οι μηχανικοί της Mercedes συνεργάστηκαν με τους ομολόγους τους στη Mercedes-AMG High Performance Powertrains, χρησιμοποιώντας τεχνολογία παρμένη από τη Formula 1 για την κατασκευή της μπαταρίας.
Αναφορικά με τις πιθανότητες για πέρασμα σε παραγωγή, η Vision EQXX δύσκολα θα τα καταφέρει αυτούσια. Κάποιες από τις προηγμένες τεχνολογίες της (όπως η μπαταρία), πάντως, θα βρουν το δρόμο για την αγορά.