Το μέλλον των ηλεκτρικών Toyota διαφαίνεται συναρπαστικό, κι όχι μόνο αναφορικά με τις επιδόσεις, την αυτονομία ή τη σχεδίασή τους. Οι Ιάπωνες έχουν σκοπό να δώσουν μια πολύ έντονη γεύση από παράδοση στα επερχόμενα EV της, προσφέροντας την επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου!
Σύμφωνα με πατέντα που κατατέθηκε στο Αμερικανικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών, η Toyota εξελίσσει ένα είδος ψευδο-χειροκίνητης μετάδοσης για συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες. Το πρόθεμα «ψευδο» είναι η λέξη-κλειδί, καθώς ουσιαστικά μιλάμε για προσομοίωση μηχανικού κιβωτίου, καθαρά για λόγους οδηγικής διασκέδασης. Η περιγραφή της πατέντας αναφέρει: «H μονάδα ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα είναι ρυθμισμένη με τρόπο τέτοιο, ώστε να μεταβάλλει την παρεχόμενη ροπή βάσει των εντολών από το πεντάλ του γκαζιού, του ψευδο-συμπλέκτη και του ψευδο-επιλογέα ταχυτήτων».
Με απλά λόγια, τα ηλεκτρονικά προσομοιώνουν τη συμπεριφορά του κινητήρα στις αυξομειώσεις φορτίων κατά τις αλλαγές σχέσεων. Δηλαδή στο πάτημα του συμπλέκτη «απομονώνεται» το μοτέρ, οι στροφές πέφτουν στο άφημα του γκαζιού και τούμπαλιν, όταν αλλάξει η ταχύτητα. Το σύστημα της Toyota μάλιστα διαθέτει ειδικούς επενεργητές («γεννήτριες αντίδρασης» τις αποκαλεί η πατέντα), που δημιουργούν τις χαρακτηριστικές μικροκλωτσιές στις αλλαγές, αλλά και το πολυπόθητο «κλακ-κλακ» του λεβιέ!
Προφανώς το ιμιτασιόν κιβώτιο δεν επιδρά πουθενά μηχανικά, λειτουργώντας κατά τα πρότυπα των συστημάτων παραγωγής ήχων. Ωστόσο, όπως λέει η ίδια η Toyota, είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα προς τη διατήρηση του fun to drive και του ρομαντισμού στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που -συν τοις άλλοις- θα βοηθήσει το κοινό στην προσαρμογή κατά τη μετάβαση από τα κλασικά θερμικά σύνολα στα EVs.