Όταν η Ford παρουσίασε την τρίτη (κι όπως αποδείχτηκε, τελευταία) γενιά του Focus RS, ο κόσμος σύσσωμος έμεινε άναυδος από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και την πρωτοφανή δυναμική του. Για πρώτη φορά τετρακίνητο RS από την εποχή του Escort Cosworth, για πρώτη φορά γενικά αυτοκίνητο με drift mode. Το σύστημα που έπειτα έγινε μόδα και υιοθετήθηκε (με διαφορετικές εφαρμογές) κατά σειρά από τη Mercedes-AMG A45 S, τη BMW M5, το VW Golf R, το Kia Stinger GTS, τις κορυφαίες εκδόσεις κάποιων Genesis και πιο πρόσφατα το Audi RS 3.
Μια επταετία μετά την πρώτη του εμφάνιση (στη Γενεύη, το 2015), το drift mode του «Μπλε Οβάλ» επιστρέφει στον τόπο του καμένου ελαστικού και δεν κάνει εξαιρέσεις μεταξύ θερμικών-ηλεκτρικών κινητήρων. Μια πατέντα που κατατέθηκε στο αρμόδιο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών των Η.Π.Α., αναφέρει ένα σύστημα που «απεμπλέκει τους τροχούς υπό φορτίο μέσω επενεργητή, τους μπλοκάρει μέσω των αντίστοιχων φρένων και εν συνεχεία αφήνει τον επενεργητή να ρυθμίζει το ποσό της προσλαμβανόμενης ροπής, βάση διαφοράς μεταξύ υπάρχουσας ταχύτητας και προσδοκώμενης». Σε απλούστερα λόγια, ο επενεργητής παίζει έναν ρόλο που θυμίζει μίξη κεντρικού διαφορικού και yaw control.
Η μεγάλη διαφορά του νέου συστήματος έγκειται στο γεγονός πως χρησιμοποιείται τόσο σε θερμικά, όσο και ηλεκτρικά σύνολα. Ο επενεργητής αυτός κάνει την ίδια δουλειά και εν συνεργεία με ηλεκτροκινητήρες, απομονώνοντας και κατανέμοντας καταλλήλως τη ροπή ώστε να δημιουργήσει, αλλά και διατηρήσει, γωνία το αυτοκίνητο. Με το νέο drift mode επιλεγμένο, τα μελλοντικά «χορευτικά» Ford θα ξεκινούν την πλαγιολίσθηση μέσω μπλοκαρίσματος των τροχών και στη συνέχεια η παροχή της ισχύος θα γίνεται με βάση προκαθορισμένα δεδομένα για την επίτευξη της βέλτιστης γωνίας. Βάσει περιγραφής, δηλαδή, ενδέχεται να υπάρχει οριοθέτηση στο πόσο θα «γυρνάει» το αυτοκίνητο.
Σε σχέση με τα όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα, το νέο σύστημα της Ford καινοτομεί στη χρήση των φρένων. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε drift mode να χρησιμοποιεί μπλοκάρισμα φρένων για να ξεκινήσει την πλαγιολίσθηση, κάτι που θα κάνει πιο άμεση την δημιουργία γωνίας σε σχέση με τα υπάρχοντα συστήματα που βασίζονται καθαρά στη βέλτιστη κατανομή της ροπής.