Το χειρότερο που μπορείς να κάνεις το καλοκαίρι σε ένα αυτοκίνητο, είναι να μπεις μέσα ενώ εκείνο είναι παρκαρισμένο για ώρες στον καυτό ήλιο. Κατευθείαν νιώθεις τη ζέστη να σε πιάνει από το λαιμό, δεν μπορείς να πιάσεις το τιμόνι, αν έχει δερμάτινα καθίσματα τσουρουφλίζεσαι μόλις κάτσεις, γενικά αισθάνεσαι τη δυσφορία να σε κατακλύζει. Κάτι κάνουν οι ηλιοπροστασίες, αλλά σαν τον ίσκιο του δέντρου δεν έχει. Ή μήπως, τελικά, έχει; Η Hyundai υποστηρίζει ότι βρήκε τη λύση, για να μην μπαίνουμε στο «γκριλ» μιας καλοκαιρινής, ηλιοκαμένης, καμπίνας.
Η τεχνολογία ονομάζεται Nano Cooling Film και αποτελείται -όπως εύσχημα δηλώνει κιόλας- από πολύ λεπτά φιλμ μεμβράνης, τα οποία τοποθετούνται στα κρύσταλλα του αυτοκινήτου. Το NCF είναι παρόμοιας φιλοσοφίας με τα φιμέ, δίχως να χρειάζεται σκούρες αποχρώσεις στην επιφάνειά του για να κρατήσει τον ήλιο και τη ζέστη εκτός εσωτερικού. Τα διαφορετικά στρώματα αναλαμβάνουν για αυτό, με το εξωτερικό να δουλεύει στο φάσμα των υπεριωδών ακτινών και να διώχνει τη θερμότητα της καμπίνας, την ώρα που τα εσωτερικά στρώματα (αυτό που ακουμπά στο τζάμι) αποκρούουν την ηλιακή ακτινοβολία. Η Hyundai δοκιμάζει εντατικά το NFC στο Πακιστάν, μια χώρα όπου θερμοκρασίες της τάξης των 50 βαθμών Κελσίου είναι συχνότατο φαινόμενο, δίχως μάλιστα να επιτρέπεται στους κατόχους οχημάτων η τοποθέτηση φιμέ (για λόγους ασφαλείας).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμών, η πατέντα της Hyundai μπορεί να κατεβάσει τη θερμοκρασία μέχρι και 22 βαθμούς σε σχέση με εκείνη του περιβάλλοντος, δίχως τη χρήση κλιματισμού! Στο χώρο του κεφαλιού του οδηγού, συγκεκριμένα, η θερμοκρασία καταγράφηκε 10,98 βαθμούς χαμηλότερη συγκριτικά με τα φιμέ και 12,33 βαθμούς σε σχέση με κρύσταλλα που δεν έχουν καμία προστασία. Μάλιστα, οι Κορεάτες επισημαίνουν πως το NFC μπορεί να συνδυαστεί με φιμέ μεμβράνες, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Μια κατάσταση που πέρα από την ευφορία των επιβατών, εξασφαλίζει και χαμηλότερη κατανάλωση λόγω ηπιότερης χρήσης του κλιματισμού.
Το Nano Cooling Film βρίσκεται στα τελευταία στάδια δοκιμών, με το πέρασμα στην παραγωγή να προγραμματίζεται για τους επόμενους μήνες. Προτεραιότητα στο λανσάρισμα θα πάρουν χώρες με έφεση στις υψηλές θερμοκρασίες, οπότε τα μέρη μας (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία κλπ) θα πρέπει να θεωρούνται σίγουρα.