Σε μια επαναστατική κίνηση προχωρά η Κομισιόν στο μέτωπο της οδικής ασφάλειας, εισάγοντας την υποχρεωτική τοποθέτηση καταγραφέα δεδομένων σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το προσεχές καλοκαίρι. Συγκεκριμένα από τον προσεχή Ιούλιο και τούδε κάθε νέο I.X., αγροτικό και ελαφρύ φορτηγό έως 3.500 κιλά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα πρέπει να έχει στάνταρ στον εξοπλισμό το -γνωστό από την αεροπλοΐα- «μαύρο κουτί».
Το Event Data Recorder (EDR) καταγράφει και αποθηκεύει δεδομένα σχετικά με την ταχύτητα, το φρενάρισμα, τη θέση και την κλίση του αυτοκινήτου, μαζί με τα στοιχεία λειτουργίας (χρόνους, εγγύτητα) των συστημάτων ασφαλείας. Παράλληλα αναλύει αν ενεργοποιείται σωστά το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης (το eCall δηλαδή), που είναι στάνταρ στην Ε.Ε. από το 2018. Όλα τα ανωτέρω δεδομένα εξάγονται και μελετώνται από τις αρχές και τις εμπλεκόμενες ασφαλιστικές σε περίπτωση ατυχήματος, προκειμένου να αποσαφηνίζονται η υπαιτιότητα και οι συνθήκες υπό τις οποίες έλαβε χώρα το περιστατικό.
Το EDR θα τοποθετείται κυρίως στη μονάδα ελέγχου του αερόσακου και δεν θα μπορεί να βγει εκτός λειτουργίας, ξεκινώντας την καταγραφή μόλις ανιχνεύσει ανύψωση του καπό, ενεργοποίηση των αερόσακων ή των εντατήρων ζωνών, ή αλλαγή ταχύτητας κατά το διαμήκη/εγκάρσιο άξονα μεγαλύτερη των 8 χλμ./ώρα σε διάστημα 0,15 δλ. Οι πληροφορίες που καταγράφονται από το EDR (5 δλ. πριν το «μπαμ» και 0,3 δλ. μετά) ανήκουν στον οδηγό ή στον ιδιοκτήτη του οχήματος, με τη συσκευή να λειτουργεί σε σύστημα κλειστού βρόχου και τα δεδομένα συλλέγονται ανώνυμα για να διασφαλιστεί ότι δεν υπόκειται σε χειραγώγηση εάν πέσουν σε λάθος χέρια. Για τον ίδιο λόγο, τα τέσσερα τελευταία ψηφία του αριθμού πλαισίου (VIN) δεν αποθηκεύονται. Οποιοδήποτε άλλο είδος πληροφοριών που δυνητικά μπορεί να αποκαλύψει την ταυτότητα του ιδιοκτήτη, επίσης δεν καταγράφεται.
Η συλλογή των δεδομένων γίνεται μέσω της κλασικής οδού των σύγχρονων μοντέλων, ήτοι τη θύρα OBD. Αν το ατύχημα έχει προκαλέσει ζημιά σε αυτή, τότε μπορεί να γίνει ανάσυρση απευθείας από τον καταγραφέα.