Έτοιμοι για τη νέα εποχή της αυτοκίνησης δηλώνουν οι Έλληνες, τουλάχιστον αναφορικά με την πρόθεση αγοράς, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Η έρευνα αφορούσε την κλιματική αλλαγή και διενεργήθηκε από τις 26 Αυγούστου μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου, σε ένα δείγμα άνω των 30.000 ατόμων από τις 27 χώρες της Ε.Ε. Τα αποτελέσματα, ιδίως για τη χώρα μας, είναι εντυπωσιακά και ελαφρώς στο φάσμα του απίστευτου, βάσει των όσων δηλώσαμε. Για αρχή, ας πούμε, το 79% των Ελλήνων ανέφεραν πως κάνουν ό,τι μπορούν για να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή στην καθημερινή τους ζωή, αλλά οι περισσότεροι θεωρούν ότι οι συμπατριώτες τους δεν κάνουν το ίδιο.
Το 67% των συμπατριωτών μας είπε πως λαμβάνουν υπόψη την κλιματική αλλαγή όταν επιλέγουν προορισμό για τις διακοπές τους, ενώ το 48% ότι λαμβάνει υπόψη τα του κλίματος στην αναζήτηση εργασίας. Επίσης, ένα 44% δηλώνει πως αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα αντί καινούργιων. Το ζήτημα γίνεται εξόχως «ζουμερό», ωστόσo, όταν η κουβέντα έρθει στην αυτοκίνηση. Εκεί, πάντα σύμφωνα με τα όσα δηλώσαμε στην ΕΤΕπ, όχι απλά είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα, αλλά βρισκόμαστε στις κορυφαίες θέσεις της Ε.Ε.
Το 81% των ερωτηθέντων είπαν πως θα επέλεγαν ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό για επόμενο αυτοκίνητο, με μόλις το 19% να εμμένει στα παραδοσιακά βενζίνης και ντίζελ! Το ποσοστό αυτό είναι το τέταρτο υψηλότερο της έρευνας, πίσω μόνο από την Κύπρο, τη Μάλτα (αμφότερες στο 85%) και την Πορτογαλία (84%), ενώ παράλληλα κυμαίνεται 14 μονάδες πάνω από το μέσο όρο της Ε.Ε. (67%). Συγκριτικά, οι Γάλλοι προτίθενται να στραφούν στις εναλλακτικές πηγές μετακίνησης κατά 61% και οι Γερμανοί μόλις κατά 52%. Οι Τσέχοι, αντίθετα, δεν εγκαταλείπουν τα βενζινοκίνητα και ντίζελ, όντας ο μόνος λαός που τα κατατάσσει ψηλότερα στις προτιμήσεις του από τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά (52%-48% αντίστοιχα).
Μεταξύ plug-in hybrids και ηλεκτρικών γίνεται ντέρμπι στις προτιμήσεις των Ελλήνων, με τα πρώτα να διατηρούν ελάχιστο προβάδισμα έναντι των EVs (41% αντί 40%). Και πάλι είμαστε πάνω από το μέσο όρο, καθώς εν συνόλω η πρόθεση της Ε.Ε. βρίσκεται στο 39%, ενώ σε εκείνον της ηλεκτροκίνησης «πετάμε» (29% ο μέσος όρος, 11% πάνω εμείς). Οι Γερμανοί, όπως είπαμε, «ψήνονται» πολύ λιγότερο, με 29% για τα plug-in hybrid και μόλις 23% για τα ηλεκτρικά. Σε αντιπαραβολή, οι Αμερικανοί θα επέλεγαν πρώτα υβριδικό (38%), ύστερα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο (33%) και τέλος ηλεκτρικό αυτοκίνητο (29%), ενώ οι Κινέζοι είναι αυτοί που βάζουν πρώτα στις προτεραιότητες μελλοντικής αγοράς τα ηλεκτρικά (44%).
Όσον αφορά το ηλικιακό προφίλ των αποτελεσμάτων, οι Ευρωπαίοι άνω των 65 ετών ενδιαφέρονται να αγοράσουν υβριδικό αυτοκίνητο (47%), ενώ οι νεότεροι 15-29 ετών θεωρούν ότι τα υβριδικά δεν είναι τόσο η λύση (31%). Οι αγοραστές 30-64 ετών δήλωσαν ότι είναι ελαφρώς πιο πιθανό να επιλέξουν ένα αυτοκίνητο βενζίνης ή ντίζελ (35%) παρά ηλεκτρικό (34%).