Τον Ιούλιο του 2021, η Ευρωπαϊκή Ένωση δημοσίευσε ένα οργανόγραμμα για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το περιβάλλον, που περιλάμβανε πρόταση για πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με Μ.Ε.Κ. από το 2035 και μετά. Ένα χρόνο αργότερα έρχεται η επικύρωση της απόφασης, που θα αλλάξει μια για πάντα το τοπίο των μεταφορών.
Στη διάσκεψη των Ευρωπαίων υπουργών Περιβάλλοντος που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο, οι 27 εκπρόσωποι των ισάριθμων κρατών – μελών χρειάστηκαν πάνω από 16 ώρες διαβουλεύσεων ώστε να αποφασίσουν, σχετικά με τις κινήσεις της Ε.Ε. για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Το πρόγραμμα πλέον είναι έτοιμο, έντυπο και υπογεγραμμένο από όλα τα αρμόδια μέρη. Τι αναφέρει για τα αυτοκίνητα; «To Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφώνησε επίσης στη μείωση κατά 100% στις εκπομπές CO2 μέχρι το 2035, όλων των νέων αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών (van)». Επίσημα, δηλαδή, πια η μηχανή εσωτερικής καύσης μετρά αντίστροφα και φαίνεται πως της απομένουν ακόμα 13 χρόνια πορείας.
Η Ε.Ε. μάλιστα θέλει να απαγορεύσει ολοκληρωτικά την πώληση αυτοκινήτων/van που παράγουν CO2, περιλαμβάνοντας και τα μεταχειρισμένα! Τουλάχιστον -προς το παρόν, πάντα- τα οχήματα που θα έχουν ταξινομηθεί μέχρι το «σημείο μηδέν», θα μπορούν να κυκλοφορούν. Με αρκετούς περιορισμούς, βέβαια, όπως απαγόρευση διέλευσης από αστικά κέντρα κλπ, όμως μέχρι στιγμής τα ψηφίσματα αφορούν τις πωλήσεις, όχι την απόσυρση υπαρχόντων οχημάτων.
Αξίζει να αναφερθεί πως η απόφαση δεν επιβάλλει «ban» αυτό καθαυτό στα θερμικά μοτέρ, αλλά στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αν οι κατασκευαστές βρουν τρόπο να μετατρέψουν τις Μ.Ε.Κ. σε σύνολα μηδενικών εκπομπών, όπως με τη χρήση υδρογόνου ή βιοκαυσίμων, τότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Οι Toyota και Yamaha, για παράδειγμα, ήδη δοκιμάζουν κινητήρες υδρογόνου, την ώρα που η Formula 1 θα κινείται αποκλειστικά με βιώσιμα καύσιμα από το 2026.