Σημαντικές είναι οι εξελίξεις σχετικά με το μέλλον το κινητήρων εσωτερικής καύσης και την απόλυτη κυριαρχία της ηλεκτροκίνησης, αφού όπως είναι λογικό τα εμπόδια και οι προβληματισμοί είναι πάρα πολλοί. Σύμφωνα με νέες πληροφορίες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και υπό την πίεση της Γερμανίας, ανέβαλε την ψηφοφορία για τη γενική απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035.
Η απόφαση για αναβολή της ψηφοφορίας ανακοινώθηκε από τη Σουηδία, η οποία προεδρεύει της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτό το εξάμηνο -έτος. Ο Γερμανός Υπουργός Μεταφορών Volker Wissing απείλησε αυτή την εβδομάδα με βέτο εάν η απαγόρευση δεν εξαιρέσει τους κινητήρες που καίνε κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα αντί για ορυκτά καύσιμα. Έτσι θα μπει στο τραπέζι μια πρόταση που αφήνει ανοιχτό παράθυρο σε τέτοιου είδους καύσιμα, άρα και σε αυτοκίνητα με κλασικό κινητήρα, όπως αναφέρει το πρακτορείο DPA.
Για την έγκριση του εγγράφου απαιτείται η υποστήριξη 15 από τα 27 μέλη της Ε.Ε. με τουλάχιστον το 65% τοις εκατό του συνολικού πληθυσμού. Η Ιταλία, η Πολωνία και η Βουλγαρία αντιτίθενται επίσης στην υπάρχουσα πρόταση, επομένως χωρίς την ψήφο της Γερμανίας, η πρόταση δεν θα περάσει. Άλλωστε η Γερμανία αποτελεί χρόνια τώρα την πρώτη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, συν του ότι έχει πολλές μάρκες, εργοστάσια κ.λπ.
Ο Vissing, αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αντέδρασε καθόλου στο αίτημα της Γερμανίας να προτείνει λύση με το λεγόμενο e-fuel, αν και τα μέλη είχαν ήδη συμφωνήσει σε αυτό νωρίτερα, τον Ιούνιο. Παρόλα αυτά αν και άλλες χώρες της Ε.Ε. με μεγάλες αγορές αυτοκινήτων εναντιωθούν σε στην πλήρη ηλεκτροκίνηση (π.χ. Γαλλία, Ισπανία), τότε το μέτρο αυτό είναι πολύ πιθανό να μην περάσει. Εν αναμονή λοιπόν για νέες και πολύ σημαντικές εξελίξεις σε ένα θέμα που αν μη τι άλλο ενδιαφέρει και εκατομμύρια Ευρωπαίους καταναλωτές.