To Dieselgate ήλθε και παρήλθε, με την VW και τις υπόλοιπες μάρκες του Ομίλου να βγαίνουν σχετικά αλώβητες και πλέον να συνθέτουν την πιο επιτυχημένη κοινοπραξία παγκοσμίως. Σχεδόν 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα πουλήθηκαν πέρσι (10,9 για την ακρίβεια), με καθεμιά από τις 7 μάρκες που την απαρτίζουν να βάζουν το δικό τους «λιθαράκι» στο γιγαντιαίο οικοδόμημα. Ποια ήταν, όμως, τα best sellers κάθε brand;
Aυτό θα εξετάσουμε σήμερα, με το βάθρο κάθε εταιρίας που συνθέτουν το «μωσαϊκό» του πιο εμπορικού αυτοκινητικού κολοσσού παγκοσμίως.
VW
Ξεκινάμε ευθύς εξαρχής με αστερίσκο. Τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2018 με το σήμα της «ΦαουΒε» ξεπερνούν τα 6 εκατομμύρια (6,3), ωστόσο σχεδόν τα μισά εξ αυτών αποτελούν προϊόν συνεργασίας με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο αριθμός των «αυθεντικών» VW είναι στα 3,7 εκατ. οχήματα και κόντρα σε ό,τι θα περίμενε κανείς, το Golf δεν βρίσκεται στην 1η θέση. Ούτε καν στην 2η!
Δείτε ακόμα: Πότε θα λανσαριστεί το νέο VW Golf και γιατί αργεί;
Νο1 είναι το Tiguan, με 861.331 αντίτυπα, ακολουθούμενο από 855.179 Polo. Ο γεννήτορας της μικρομεσαίας κατηγορίας καταλαμβάνει την 3η θέση του βάθρου, με 805.752 κομμάτια.
Audi
Εδώ δεν υπάρχουν εκπλήξεις. Κορυφαίος εκπρόσωπος του Ίνγκολσταντ είναι το A4, με 344.623 αντίτυπα, λίγο μπροστά από το Α3 και τα 304.903 κομμάτια. Τρίτο στην κατάταξη και πρώτο μεταξύ των crossover/SUV της φίρμας, παρουσιάζεται το Q5 και τα 298.645 αντίτυπά του.
Skoda
Ούτε εδώ έχουμε «περίεργα», με την Octavia να απολαμβάνει για άλλη μία φορά την κορυφή του τσεχικού portfolio. 400.210 εκδόσεις του μεσαίου μοντέλου διατέθηκαν, πάνω από τα διπλά του δεύτερου στην κατάταξη Rapid (195 270), το οποίο αντικαθίσταται από το νέο Scala. Στην 3η θέση έρχεται η Fabia, με 186 213 αντίτυπα, μια επίδοση που συνιστά έκπληξη, καθώς το τσεχικό σουπερμίνι βρίσκεται μπροστά και από τα 2 SUV της φίρμας (Kodiaq και Karoq).
SEAT
Στο ισπανικό στρατόπεδο, όμως, υπάρχουν αξιοσημείωτα ζητήματα στην κορυφή. Και αυτό γιατί παρόλο που η 5η γενιά του Ibiza είναι καινούργια (από το 2017 μαζί μας), έχοντας 2 SUV στο πλευρό της (Arona και Ateca), «matador» παραμένει το διαχρονικό Leon! Τι κι αν η 3η γενιά μετράει ήδη 7 χρόνια παραγωγής. Ο «Λέοντας» εξακολουθεί να αποτελεί τον πιο στιβαρό εμπορικό πυλώνα του Martorell, με 159 486 πωλήσεις. Κοντά στις 40.000 λιγότερες (120.287) σημείωσε το Ibiza, με τα 110.926 Arona να κατατάσσουν το μικρό SUV στην 3η θέση.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή SEAT Leon 1.5 TSI 130 ACT
Bentley
Στο βρετανικό μέτωπο από την άλλη, τo SUV ορίζει τις τύχες της εταιρίας. Η Bentayga οδηγεί την Bentley από ρεκόρ σε ρεκόρ πωλήσεων, με το 2018 να αποκτά 4.072. Σχεδόν όσες πωλήσεις πέτυχαν συνδυαστικά οι Continental GT (2.841) και Flying Spur (1.627).
Porsche
Πρώτη διδάξασα, φυσικά, η Porsche. Το Τσουφενχάουζεν δέχτηκε απίστευτο μπαράζ επικρίσεων στην παρουσίαση της πρώτης γενιάς Cayenne, ωστόσο σήμερα το πασίγνωστο SUV είναι υπερ-επιτυχημένο. Και ούτε καν πρώτο! Αυτή η τιμή ανήκει στην μικρότερη Macan, με 93.953 κομμάτια – σχεδόν 14.000 περισσότερα από την Cayenne (79.111). Οι Γερμανοί υποστήριζαν πως η κατασκευή -και η επιτυχία- της Cayenne, ήταν απαραίτητη για την επιβίωση της 911. Οι 36.236 πωλήσεις του περασμένου έτους -ιστορικό υψηλό για εμβληματικό sportscar- το πιστοποιούν.
Lamborghini
Κλείνουμε με τους «Ταύρους». Εργατικό δυναμικό και μηχανές στην Sant’Agata δουλεύουν σε πρωτόγνωρους ρυθμούς, προκειμένου να προλάβουν την ζήτηση για την νέα Urus, η οποία δεν πρόλαβε να παρουσιαστεί και ήδη στρογγυλοκάθεται στην κορυφή των πωλήσεων (2.565). Η Huracan κάνει κατάληψη στις εναπομείνασες θέσεις του βάθρου, με 1.669 Coupe και 1.121 Spyder. Οπότε όποιος πιστεύει ότι οι Lamborghini παραέχουν γίνει mainstream, δεν έχει παρά να απευθυνθεί στην Aventador.