Το σημερινό Fiat Panda βρίσκεται στην αγορά από το 2011. Το 500 ακόμα πιο πολύ, από το 2007. Αμφότερα με διαρκείς ανανεώσεις και εκσυγχρονισμό στη γκάμα των κινητήρων, αλλά δεν παύουν να είναι μοντέλα 12ετίας και 16ετίας αντίστοιχα! Πειράζει κανέναν; Κρίνοντας από το πανευρωπαϊκό εμπορικό τους σουξέ, απολύτως κανέναν.
Τα δυο ιταλικά μικρά εξακολουθούν να κυριαρχούν στις πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου, καταλαμβάνοντας για άλλη μια φορά τις δυο πρώτες θέσεις στις πωλήσεις της κατηγορίας. Σύμφωνα με τα δεδομένα των Dataforce/Automotive News, Panda και 500 έκαναν το «1-2» στο πρώτο επτάμηνο του έτους. Για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου καταγράφηκαν 72.401 νέες ταξινομήσεις Panda και άλλες 59.762 μονάδες 500, σημειώνοντας κάμψη 6,6% και αύξηση 9,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα δυο τους ακολουθούνται από το Toyota Aygo X, το οποίο παρά την εντυπωσιακή άνοδο 79,5% που σημείωσε, δεν μπόρεσε να υπερβεί τις 44.244 μονάδες.
Αύξηση σημείωσαν επίσης τα Kia Picanto και Hyundai i10, που συμπλήρωσαν το top 5 με 40.591 (+42,8%) και 35.579 ταξινομήσεις (+29%). Έκτο ήρθε το τρίτο μέλος της οικογενείας των μικρών Fiat, το ηλεκτρικό 500e (ως «New 500» αναφέρεται), με 34.481 μονάδες (-5,5%). Σημαντικότερα, το 500e κατόρθωσε να κερδίσει τη μάχη με το σημαντικό φθηνότερο Dacia Spring, το οποίο ωστόσο έγραψε +43,3% (31.175 κομμάτια) και δείχνει ότι έχει τη δυναμική να προσπεράσει τον Ιταλό ανταγωνιστή. Προς το παρόν, όμως, βλέπει την πλάτη του.
Όχι μόνο αυτό, αλλά αν αθροίσουμε τις πωλήσεις των μικρών Fiat φτάνουμε κοντά στο 50% ολόκληρης της κατηγορίας! Panda, 500 και 500e έφτασαν συνολικά τις 166.544 μονάδες, την ώρα που το σύνολο των αυτοκινήτων πόλης τοποθετείται στις 386.229 (+5,0%). Είναι χαρακτηριστικό πως η ιταλική τριπλέτα λίγο ήθελε να ισοσκελίσει τα υπόλοιπα 7 μοντέλα του top 10, που έφτασαν αθροιστικά τις 204.338 ταξινομήσεις.