Φουλ γκάζι για τα συνθετικά καύσιμα!

Με τις εκπομπές ρύπων να είναι στο προσκήνιο εδώ και καιρό, τα συνθετικά καύσιμα είναι ένα από τα κυριότερα ενεργειακά σενάρια της αυτοκίνησης.

Οι μεγάλες βιομηχανίες, αλλά και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν να λύσουν μια δύσκολη εξίσωση. Από τη μία πρέπει να συνεχίσουν την παραγωγή κι από την άλλη κατά την διαδικασία αυτή, να μειώσουν όσο το δυνατόν το αποτύπωμα άνθρακα. Οι λύσεις που πέφτουν κατά καιρούς στο τραπέζι είναι αρκετές, όμως εμείς θα σταθούμε στο θέμα των συνθετικών καυσίμων, όπως έκανε κι η Porsche. Να σας πούμε πως η διαδικασία παραγωγής συνθετικών καυσίμων ξεκινάει από την ύπαρξη καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας. Δηλαδή είτε από ανανεώσιμες πηγές ή ορυκτά καύσιμα αλλά με συλλογή και αποθήκευση του παραγόμενου CO2. Η χρήση λοιπόν αυτής της ηλεκτρικής ενέργειας για την παραγωγή υδρογόνου από ηλεκτρόλυση συμβάλλει στην παραγωγή μεθανίου ή υγρών υδρογονανθράκων που μπορεί να είναι διάφορα ήδη αλκοόλ ή συνθετικής βενζίνης ή ντίζελ ή κηροζήνης ή άλλων καυσίμων.

Η Porsche λοιπόν έχει βάλει στόχο την επόμενη χρονιά να ξεκινήσει δοκιμές με συνθετικά καύσιμα, σε μια προσπάθεια να παρατείνει την ζωή των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Να μην τους στείλουμε στο πυρ το εξώτερον ως τις πλέον ρυπογόνες πηγές. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μελετά τα συνθετικά καύσιμα εδώ και αρκετό καιρό και πέρυσι, ανακοίνωσε συνεργασία με την Siemens Energy, την AME, την Enel και τη Χιλιανή εταιρεία πετρελαίου ENAP για τη δημιουργία εργοστασίου για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων σε βιομηχανική κλίμακα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το εργοστάσιο αυτό θα είναι σε πλήρη λειτουργία έως το 2022 και θα παράγει έως και 55 εκατομμύρια λίτρα συνθετικών καυσίμων το 2024. Όπως εξήγησε κι ο CEO της Porsche Oliver Blume, «Τα κύρια πλεονεκτήματα των συνθετικών καυσίμων είναι η ευκολία και το εύρος εφαρμογής τους. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συμβατικά μοντέλα, σε υβριδικά plug-in και μάλιστα να πωλούνται μέσα από το υπάρχον δίκτυο πρατηρίων καυσίμου».

Οι δοκιμές που αναμένονται να ξεκινήσουν για τα καλά το 2022 και απαιτείται πολύ δουλειά ακόμα για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα. Για το θέμα τοποθετήθηκε κι ο Frank Walliser, ο υπεύθυνος της Porsche – Motorsport που είπε: «Η γενική ιδέα των συνθετικών καυσίμων, είναι ότι δεν επιβάλλεται καμία αλλαγή στον κινητήρα, σε αντίθεση με αυτό που έχουμε δει με τους τύπους καυσίμου E10 και E20, οπότε πραγματικά, όλοι μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Για το λόγο αυτό κάνουμε και τις δοκιμές με τις κλασικές αντλίες καυσίμου στα μοντέλα μας, χωρίς κάποια τροποποίηση. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε διαπιστώσει μείωση στην απόδοση, ενώ παράλληλα έχουμε λιγότερες εκπομπές ρύπων. Άρα κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση».

 

Get it on Google Play Download on the App Store