H ιστορία της SAAB είναι από τις πιο ταλαίπωρες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Θα μπορούσε να αποτελεί άλλη μια περίπτωση άλλοτε εδραιωμένης φίρμας που χρεοκόπησε, όμως από το 2011 που αυτό συνέβη οι Σουηδοί δεν μπορούν να βρουν ησυχία.
Η απόκτηση των μετοχών και του εργοστασίου στο Τρολχάταν από την κινεζική NEVS (National Electric Vehicle Sweden), δημιούργησε την αίσθηση πιθανής αναβίωσης. Μέχρι και ηλεκτρικό πρωτότυπο υπήρξε, το 2017, βασισμένο στο 9-3. Τελικά, το όραμα για μια νέα SAAB – έστω με διαφορετική ονομασία- δεν υλοποιήθηκε. Όχι μόνο αυτό, αλλά η μητρική Evergrande Group περνάει κρίση κι ενδιαφέρεται για την πώληση της NEVS. Κάπου εδώ έρχονται να αναζωπυρωθούν τα σενάρια αναγέννησης της σουηδικής εταιρίας.
Σύμφωνα με το Automotive News Europe, οι Κινέζοι αναζητούν επενδυτές σε Ευρώπη και Η.Π.Α. για τη National Electric Vehicle Sweden, προκειμένου να τη βγάλουν από το σκόπελο των χρεών που ανέρχονται στα 300 δις δολάρια! Όπως δηλώνει ο CEO της εταιρίας, Stefan Tilk, τα ίδια κεφάλαια αρκούν προς το παρόν για την επιβίωσής της, αλλά πολύ σύντομα θα χρειαστεί ενίσχυση. Ένα από τα σημαντικότερα ατού της NEVS, που θα μπορούσε να φέρει «ζεστό» και σεβαστό χρήμα στα ταμεία, είναι η SAAB. Το όνομα αποσύρθηκε από την αγορά το 2016, όμως τα δικαιώματα ανήκουν ακόμα στη NEVS. Το κυριότερο: το ίδιο ισχύει για τις εγκαταστάσεις στο Τρολχάταν.
Στα τέλη Αυγούστου είχε κυκλοφορήσει η φήμη πως η Xiaomi ψάχνεται να εισέλθει στο χώρο του αυτοκινήτου, με τη SAAB στο ρόλο του «άρματος». Το σενάριο είναι υπαρκτό, όπως και η πιθανότητα να αποκτήσει κάποιος άλλος τα δικαιώματα. Στο εγγύς μέλλον δύσκολα θα μπορούσαμε να δούμε νέο μοντέλο, αλλά σε βάθος 4ετίας τίποτα δεν αποκλείεται. To τελευταίο που παρουσιάστηκε πριν τη χρεοκοπία της εταιρίας, ήταν το 9-4Χ. Ένα μεσαίο SUV, που βασιζόταν στην Cadillac SRX και παρουσιάστηκε το 2011. Η παραγωγή του, όμως, δεν άντεξε ούτε έναν χρόνο, καθώς στα τέλη του έτους ρευστοποιήθηκαν τα περιουσιακά στοιχεία της SAAB.