Μέχρι τώρα ξέραμε για τα νεύρα στο τιμόνι, τη γνωστή κατάσταση αγγλιστί ως «road rage». Τώρα θα πρέπει να ετοιμαζόμαστε για κάτι ανάλογο στους σταθμούς φόρτισης, που ονομάζεται «charge rage». Στη Μεγάλη Βρετανία ήδη το βιώνουν, και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό ώστε επιχειρήσεις αναγκάζονται να προσλαμβάνουν σεκιουριτάδες!
Όπως καταγράφει η Telegraph, στους σταθμούς φόρτισης του Ηνωμένου Βασιλείου παρατηρείται ανησυχητική έξαρση του φαινομένου των διαπληκτισμών μεταξύ οδηγών, λόγω των χρόνων αναμονής και των τεράστιων ουρών. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ πολλοί κάτοχοι ηλεκτρικών επιλέγουν να φορτίζουν σε σταθμούς αντί για το σπίτι, είτε γιατί δεν έχουν γκαράζ/πυλωτή είτε για να γλυτώνουν χρόνο παραμονής στην πρίζα, λόγω της χαμηλής ισχύος στις οικιακές παροχές. Στη Μεγάλη Βρετανία υπάρχουν συνολικά 53.029 σημεία φόρτισης, οπότε με μια ματιά δεν μπορείς να πεις ότι είναι λίγα. Όταν, όμως, βάλεις τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν εκεί, αντιλαμβάνεσαι πανεύκολα τα αίτια του προβλήματος.
Αυτοί οι 53.029 φορτιστές, λοιπόν, καλούνται να εξυπηρετήσουν 850.000 οχήματα! Ακόμα και τα μισά να υποθέσουμε πως δεν φορτίζουν στο σπίτι, μιλάμε για μια αναλογία 8 προς 1. Οκτώ οχήματα, δηλαδή, να περιμένουν σε έναν φορτιστή. Ως γνωστό, εδώ δεν έχουμε τα 5λεπτα ανεφοδιασμού στο βενζινάδικο. Η φόρτιση θέλει ώρες, και οι ώρες απαιτούν υπομονή. Η οποία σε πολλές περιπτώσεις εξαντλείται, με αποτέλεσμα να ξεσπούν επεισόδια μεταξύ των οδηγών που φτάνουν μέχρι στο σημείο των βίαιων αντεγκλήσεων. Κοινώς πέφτει κανονικό ξύλο στο «περίμενε» για φόρτιση, που μάλιστα είθισται να γίνεται την Κυριακή – μια ακόμα πηγή εκνευρισμού, καθώς οι κάτοχοι EVs αισθάνονται (και ισχύει) πως χάνουν μια από τις δυο μέρες (που μπορεί να είναι και μοναδική) ξεκούρασης στην εβδομάδα, περιμένοντας να πάρουν σειρά στην πρίζα.
Στο ερώτημα της μη ύπαρξης περισσότερων σταθμών, την απάντηση δίνουν οι ίδιες, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Όπως αναφέρει ο CEO μιας εκ των μεγαλύτερων στη Μεγάλη Βρετανία, οι εταιρίες φόρτισης έχουν όλη την καλή διάθεση να φτιάξουν περισσότερα σημεία. Το θέμα είναι ότι δεν μπορούν να το κάνουν, καθώς δεν «σηκώνει» παραπάνω επιβάρυνση το δίκτυο! Κάτι που έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με το όραμα για επέκταση της ηλεκτροκίνησης, δεδομένου ότι οι 850.000 EV των Βρετανών αντιστοιχούν σε μόλις 2% επί του συνολικού αριθμού οχημάτων, που ανέρχεται στα 40,7 εκατομμύρια εκεί! Φανταστείτε να πληθύνουν τα ηλεκτρικά, τι έχει να γίνει.