Οι ιθύνοντες της Fiat πολύ σπάνια θα βρουν λόγο να χαμογελάσουν από τις εμπορικές επιδόσεις των μοντέλων τους, στις Η.Π.Α. Μια απρόσμενη δόση αισιοδοξίας έρχεται από το 124 Spider, που σημείωσε αύξηση πωλήσεων σε σχέση με πέρσι.
Βέβαια, η είδηση αυτή καθεαυτή δεν είναι η μεγαλύτερη ζήτηση για το ιταλικό roadster, αλλά το γεγονός πως αυτό συμβαίνει με το αυτοκίνητο ουσιαστικά εκτός αγοράς! Το 124 Spider δεν διατίθεται πλέον στην Αμερική, με τους τιμοκαταλόγους να αφορούν το υπάρχον στοκ. Προκειμένου να αδειάσει, οι αντιπροσωπείες της ιταλικής εταιρίας προσφέρουν έκπτωση έως 2.000 δολαρίων και προνομιακά χρηματοδοτικά προγράμματα, κατεβάζοντας την αρχική τιμή στις 23.390 δολάρια (κάτω από 20.000 ευρώ, 19.982)! Είναι χαρακτηριστικό πως συγκριτικά με το ανταγωνιστικό, αλλά και όμορο, Mazda MX-5 το Fiat είναι φθηνότερο κατά 3.000 δολάρια (από τις 26.830 ξεκινά το Miata). Το Abarth ξεκινά από τις 27.390 δολάρια.
Οι προωθητικές ενέργειες οδήγησαν σε αύξηση των ταξινομήσεων του 124, κατά 23% σε σχέση με πέρσι. Στο πρώτο τρίμηνο του 2020 είχαν πουληθεί 388 κομμάτια, ενώ φέτος βρήκαν αγοραστή 477 αυτοκίνητα. Η επίδοση του διθέσιου Fiat συναγωνίζεται το αντίστοιχο διάστημα προ διετίας, όταν από Γενάρη μέχρι Μάρτη είχαν ταξινομηθεί 516 κομμάτια. Το MX-5 πάντως, είναι απλησίαστο: 2.666 πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο του ’21. Για καταργημένο μοντέλο, ωστόσο, η πορεία του 124 Spider είναι εντυπωσιακή.
Να θυμίσουμε πως κάτω από το μακρύ καπό, βρίσκεται ο 1.400άρης Multiair των 160 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 249 Nm στις 2.500 σ.α.λ. (+20 άλογα και 9 Nm σε σχέση με το ευρωπαϊκό). Στέλνει την ισχύ στους πίσω τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητο ή αυτόματου κιβωτίου και επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 6,8 δλ., φτάνοντας μέχρι τα 217 χλμ./ώρα. Το Abarth έχει μόλις 4 άλογα παραπάνω (164 στο σύνολο, 170 το δικό μας) και δεν διαφοροποιείται στις επιδόσεις, παρά μόνο στην εμφάνιση και το στήσιμο.