Η Γερμανία μπορεί να διαθέτει πλειάδα ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως κατασκευάστρια χώρα, αλλά εμπορικά ο κόσμος δεν φαίνεται να ακολουθεί. Τώρα, μάλιστα, που έχουν στερέψει κι οι επιδοτήσεις; Οι ντίλερ ψάχνουν πελάτες για τα EV «με το τουφέκι».
Για λόγους που μόνο η γερμανική κυβέρνηση γνωρίζει, από τον περασμένο Δεκέμβριο δεν επιδοτείται κρατικά ούτε στο ελάχιστο η αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Εξαίρεση αποτελούν συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες (πολύτεκνοι κλπ), οι οποίες παράλληλα είναι και συντριπτική μειοψηφία αγοραστικά. Το υπόλοιπο κοινό γύρισε την πλάτη στους ηλεκτροκινητήρες και τις μπαταρίες, κατακρημνίζοντας τις πωλήσεις κατά 54,9% σε σχέση με το Δεκέμβρη του 2022! Κάμψη σημείωσαν τα νούμερα και των plug-in υβριδικών, τα οποία επίσης μέχρι πρότινος επιδοτούνταν, αλλά στο πιο λογικό 19,6%.
Όπως σε πολλά ζητήματα της ζωής, έτσι και εδώ το πρόβλημα του ενός είναι η χαρά του άλλου. Αυτός ο «άλλος» εν προκειμένω, είναι τα αυτοκίνητα με πατροπαράδοτους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι νέες ταξινομήσεις μοντέλων με μοτέρ βενζίνης αυξήθηκαν κατά 9,1%, ενώ ακόμα καλύτερα τα πήγαν τα ντίζελ (+9,5%). Συνολικά, πάντως, η γερμανική αγορά είδε τη ζήτηση για αυτοκίνητα να μειώνεται κατά 11,7%. Συνθήκη που, σύμφωνα με τους αναλυτές, δεν προέκυψε μόνο από τον τερματισμό των επιδοτήσεων και την πτώση των ηλεκτρικών.
Η αβεβαιότητα για την οικονομία της χώρας (σ.σ. έχουν τέτοια προβλήματα και οι Γερμανοί), τα υψηλά επιτόκια στα προγράμματα χρηματοδότησης και οι γενικότερες γεωπολιτικές εντάσεις (που επηρεάζουν τις τιμές και τους χρόνους παράδοσης) κράτησαν μακριά τον κόσμο από τις αντιπροσωπείες, όπως αναφέρει η Wall Street Journal. Τα καλύτερα, ωστόσο, έρχονται καθότι επίκειται «πόλεμος τιμών», σε μια προσπάθεια να πάρουν τα πάνω τους οι πωλήσεις ηλεκτρικών. Ήδη Tesla, VW και BYD έχουν ανακοινώσει σημαντικές μειώσεις τιμών στα EV τους, ενώ έπεται συνέχεια και από άλλους κατασκευαστές.