Η Ε.Ε. βάλλεται από πολλά αυτοκινητικά προπύργια τις τελευταίες εβδομάδες, λόγω των νομοθετημάτων της σχετικά με τις εκπομπές ρύπων και τους τύπους κινητήρων που θα επιτρέπει μελλοντικά. Η απαγόρευση των Μ.Ε.Κ. τελικά έγινε «παραθυράκι» e-fuel, τα ηλεκτρικά θα έχουν και μετά το 2035 ανταγωνιστές με θερμικά μοτέρ, όμως τα πιστόνια και οι βαλβίδες δεν έχουν ξεμπερδέψει ακόμα. Το Euro 7 αποτελεί πιο άμεση απειλή, και η VW προειδοποιεί την Κομισιόν για τους κινδύνους που έρχονται.
Σύμφωνα με το Automotive News η γερμανική εταιρία δημοσίευσε ανακοίνωση, με την οποία ζητάει από την Ε.Ε. την καθυστέρηση στην εφαρμογή των αυστηρών κανονισμών εκπομπών ρύπων για τουλάχιστον 1 χρόνο. Το Euro 7 είναι προγραμματισμένο να τεθεί σε ισχύ τον Ιούλιο του 2025, ωστόσο η «ΦαουΒε» δηλώνει πως χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα το λιγότερο μέχρι το φθινόπωρο του 2026, προκειμένου η αυτοκινητοβιομηχανία να είναι έτοιμη. Οι Γερμανοί τονίζουν πως «χρειάζονται αρκετά χρόνια προβάδισμα» για τη σωστή εφαρμογή της νέας νομοθεσίας, προειδοποιώντας παράλληλα για τεράστιες αυξήσεις στο κόστος παραγωγής που θα συμπαρασύρει και εκείνο της αγοράς.
Η VW αναφέρει πως αν η πρεμιέρα του Euro 7 δεν καθυστερήσει, πολλά μοντέλα της θα κινδυνεύσουν με κατάργηση. Πρώτο και καλύτερο το Polo, το οποίο αναμένεται -όπως γενικότερα η κατηγορία των supermini- να γίνει τόσο ακριβό, ώστε απλούστατα δεν θα το αγοράζει κανείς. Κόστη αναπόφευκτα, λόγω της υποχρεωτικής συμμόρφωσης με τους νέους κανονισμούς. Οι αλλαγές που χρειάζονται οι κινητήρες και τα συστήματα μετάδοσης προκειμένου να είναι σύννομα με το Euro 7, αυτή τη στιγμή είναι οικονομικά ασύμφορες. Το Βόλφσμπουργκ μάλιστα αναφέρει πως σε αρκετές περιπτώσεις, οι προμηθευτές δεν έχουν καν εξαρτήματα που πληρούν τις μελλοντικές προδιαγραφές. Κάτι που απαιτεί εξέλιξη εκ του μηδενός, εκτινάσσοντας αναλόγως το κόστος.
Πέρα από το Euro 7, η VW ζήτησε την αναβολή στην εφαρμογή νέων μέτρων που αφορούν και άλλες πτυχές περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από τα αυτοκίνητα, όπως τα όρια εκπομπών σωματιδίων από τα υλικά τριβής των φρένων και τη φθορά των ελαστικών. Σε αυτές τις δυο περιπτώσεις ωστόσο, δεν έθεσε κάποιο χρονικό ορίζοντα μετάθεσης των ημερομηνιών.