Ένας μέσος οδηγός διανύει με το αυτοκίνητό του ετησίως και υπό κανονικές συνθήκες, γύρω στις 10.000 με 15.000 χλμ., που σημαίνει ότι σε μια πενταετία το οδόμετρο να έχει φτάσει το πολύ τα 75.000 χλμ. Φέτος, λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία πολλά αυτοκίνητα έχουν γράψει λιγότερα χιλιόμετρα και ο μέσος όρος θα πέσει. Ωστόσο, ανέκαθεν τα περισσότερα χιλιόμετρα διένυαν οι οδηγοί ταξί, αλλά και όσοι κάνουν ταξίδια για λόγους δουλειάς και κινούνται σε εθνικές οδούς.
Δείτε ακόμα: VW Polo βενζίνη TSI, ντίζελ TDI ή φυσικό αέριο TGI;
Το συγκεκριμένο Polo δεν αποκλείεται να έχει κάνει ρεκόρ χιλιομέτρων (χωρίς να είναι ταξί), αφού από τις 15 Μαρίου του 2018 που ταξινομήθηκε, έχει αγγίξει μέχρι σήμερα 280.000 χλμ. (279.100 χλμ. για την ακρίβεια). Δηλαδή, κάθε μήνα έγραφε περίπου 9.000 χλμ., απόσταση που ισοδυναμεί με τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη 18 φορές! Τόσα χιλιόμετρα δεν βλέπουν οδηγοί που έχουν πολλά χρόνια στην κατοχή τους ένα αυτοκίνητο, γιατί αρκετοί όταν περάσουν το ψυχολογικό «όριο» των 100.000 χλμ. αρχίζουν και ψάχνουν μοντέλο προς αντικατάσταση.
Ο 1.6 TDI κινητήρας δούλευε κυριολεκτικά υπερωρίες, αφού με τόσα χιλιόμετρα πιο πολλές ώρες θα λειτουργούσε παρά θα ήταν σβηστός. Πληροφοριακά, ο 1.600άρης ντίζελ, όταν ήταν καινούργιος είχε ισχύ 95 ίππους μεταξύ 2.700 – 4.600 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500 – 2.500 σ.α.λ. Με το μηχανικό κιβώτιο των 5 ταχυτήτων εξασφάλιζε επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ., τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 3,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 97 γρ./χλμ.
Δείτε ακόμα: Σύγκριση: Hyundai i20 Ν ή VW Polo GTI;
Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο είναι έκδοση Comfortline με πλούσιο εξοπλισμό και τώρα πωλείται στην τιμή των 8.495 ευρώ. Πληροφοριακά, στην Ολλανδία όπου βρίσκεται το αυτοκίνητο, το Polo 1.6 TDI δεν πωλείται πλέον, ενώ το πιο κοντινό σε ισχύ 1.0 TSI 95 PS κοστίζει από 21.500 ευρώ. Άραγε, ακόμα και με αυτή την πολύ χαμηλή τιμή για τα δεδομένα της Ολλανδίας, θα βρεθεί κάποιος που να αγοράσει ένα αυτοκίνητο με τόσα πολλά χιλιόμετρα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα; Το μόνο στοιχείο πάντως που μαρτυράει οπτικά ότι δεν έχει λίγα χιλιόμετρα, είναι το τιμόνι, αφού έχει γίνει λείο και γυαλιστερό. Ωστόσο, τα επιμέρους χειριστήρια, διακόπτες και επενδύσεις βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση.