Μία από τις πιο πετυχημένες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο είναι η Volkswagen, με μοντέλα που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία και έχουν γίνει θρύλοι. Εκατομμύρια κόσμου λάτρεψε και συνεχίζει να θαυμάζει τον «Σκαραβαίο», το κλασικό Beetle, του οποίου η παραγωγή ξεπέρασε τα 21,5 εκατομμύρια οχήματα.
Δείτε ακόμα: VW T-Roc: Το design icon των μικρών SUV!
Ο διάδοχος του Beetle δεν είναι άλλος από το VW Golf, που έμελλε να γίνει ακόμα πιο πετυχημένο και να αποτελέσει σε κάθε γενιά του σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Οι πωλήσεις του Golf έχουν ξεπεράσει μέχρι σήμερα τα 35 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο, ενώ στην Ευρώπη αποτελεί το απόλυτο best seller, αφού τα 40 τελευταία χρόνια έχει βρεθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων.
Πως όμως ξεκίνησε το πρώτο VW Golf; Ας κάνουμε μια ιστορική αναδρομή για να δούμε τα σημαντικότερα σημεία του.
VW Golf Mk1 – 1974 έως 1983
Το πρώτο Golf κύλησε από τη γραμμή παραγωγής στο Wolfsburg το Μάρτιο του 1974 και ήταν διαθέσιμο από τον Μάιο του ίδιου έτους. Μια νέα εποχή άρχιζε, μετά την κυριαρχία του Σκαραβαίου με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω για πολλές δεκαετίες. Πλέον η νέα φιλοσοφία ήταν «όλα μπροστά». Το Scirocco και το Passat, που είχαν λανσαριστεί το 1973, είχαν ξεκινήσει αυτή την τάση ένα χρόνο πριν.
Δείτε ακόμα: 1.000 χιλιόμετρα με το νέο VW Golf
Με το Golf, η πλέον δημοφιλής κατηγορία είχε περάσει και αυτή στη νέα εποχή. Ως διάδοχος του θρυλικού Beetle, το σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro, Golf Mk1 είχε εξ αρχής μεγάλες προσδοκίες, να συνεχίσει την ένδοξη καριέρα του Σκαραβαίου, το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο στον κόσμο μέχρι τότε. Όπως αποδείχθηκε, η σύγχρονη και ασφαλής φιλοσοφία του νέου συστήματος κίνησης, η μεγάλη ευελιξία που προσφέρει η πίσω πόρτα και η αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων και φυσικά ο σχεδιασμός του, ήταν τόσο πειστικά ώστε μέχρι τον Οκτώβριο του 1976, είχαν ήδη παραχθεί ένα εκατομμύριο Golf!
Δείτε ακόμα: VW T-Roc R: Ο βασιλιάς των κόμπακτ SUV!
Με μήκος 3.705 χλστ., πλάτος 1.610 χλστ., ύψος 1.395 χλστ. και μεταξόνιο 2.400 χλστ. (το υπάρχον Polo έχει μήκος 4.053 χλστ.), το Golf ήταν ένα πρακτικό, ευέλικτο και οικονομικό αυτοκίνητο της εποχής. Οι «καθαρές» του γραμμές με τα στρογγυλά εμπρός φώτα την κολόνα C που έχει διατηρηθεί μέχρι σήμερα και το ευρύχωρο εσωτερικό του (345 λτ. πορτ μπαγκάζ) ήταν ορισμένα από τα σημεία αναφοράς του μοντέλου.
Δείτε ακόμα: Πως το VW Polo ελέγχει τα τυφλά σημεία του οδηγού
Οι πολλές επιλογές κινητήρων, ήταν ακόμα ένα ακόμα πλεονέκτημα του πρώτου Golf. Ήταν διαθέσιμο με μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.1, 1.3, 1.5 και 1.8 λτ. ισχύος μεταξύ 50 έως 112 ίππων και με πετρελαίου 1.6 λτ. απόδοσης 54 ή 70 ίππων (turbo το ισχυρότερο). Σταθμός στην ιστορία του Golf Mk1 αποτέλεσε και το πρώτο Golf GTI που παρουσιάστηκε το 1975 και δημιούργησε την ομώνυμη κατηγορία. Με τον 1.6 λτ. κινητήρα των 110 ίππων και 140 Nm ροπής και το 4τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το βάρους 832 κιλών Golf GTI Mk1 επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δλ. και η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 182 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Αθήνα – Χαλκίδα με 2 ευρώ με το VW Polo 1.0 TGI
Συνολικά από την πρώτη γενιά κατασκευάστηκαν 6,99 εκατομμύρια Golf – συμπεριλαμβανομένων όλων των εκδόσεων και της (εκείνη την εποχή) δομικά όμοιας Jetta, με πωλήσεις σε όλες τις ηπείρους.