Αρκετοί κατασκευαστές επενδύουν στο υδρογόνο ως εναλλακτικό καύσιμο, τόσο αναφορικά με τη χρήση του ως πηγή ενέργειας για ηλεκτρικά όσο και απευθείας καύση του από θερμικούς κινητήρες. Toyota, Hyundai, Renault και BMW είναι οι τέσσερις «σωματοφύλακες» του H2, ωστόσο η VW έχει εντελώς διαφορετική άποψη επί του θέματος.
O CEO της γερμανικής εταιρίας μίλησε για το project υδρογόνο, στα πλαίσια της φετινής Έκθεσης Τεχνολογίας CES. Εκεί δηλαδή όπου παρουσιάστηκε το πρωτότυπο ID.7, με φιλοδοξία την αποκαθήλωση του Tesla Model 3 από την κορυφή των πωλήσεων. Το 7άρι, όπως ολόκληρη η οικογένεια ID. αλλά και όλα τα ηλεκτρικά της VW (e-Golf, e-Crafter κλπ), χρησιμοποιεί μπαταρίες για την τροφοδοσία του/των ηλεκτροκινητήρα/κινητήρων. Σε αντίθεση με τις BMW και Toyota, που δουλεύουν χρόνια πάνω στις κυψέλες καυσίμου (παλιότερα και η Opel), αλλά και τη χρήση του υδρογόνου ως αντικαταστάτη της βενζίνης στην περίπτωση των Ιαπώνων, η VW δεν ενδιαφέρεται για τη συγκεκριμένη τεχνολογία – κι ούτε πρόκειται να ασχοληθεί μαζί της στο μέλλον.
«Το υδρογόνο δεν είναι ανταγωνιστικό, ειδικά όχι για επιβατικά αυτοκίνητα – οι δεξαμενές καταλαμβάνουν πολύ χώρο στην καμπίνα. Ίσως στα επαγγελματικά οχήματα να κάνει δουλειά, αλλά σε επιβατικά με τίποτα. Οπότε δεν βλέπω να προχωράει αυτή τη δεκαετία, τουλάχιστον όχι για τη VW», είπε ο Thomas Schafer και τελείωσε εν τη γενέσει της, την όποια κουβέντα γύρω από την ενασχόληση του Βόλφσμπουργκ με το υδρογόνο. Εξάλλου, η γερμανική εταιρία τα πηγαίνει περίφημα στο ηλεκτροκίνητο μέτωπο. Με περίπου 330.000 μονάδες, οι παγκόσμιες παραδόσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) αυξήθηκαν κατά 23,6% το 2022 σε σχέση με το 2021, ενώ για το 2023 αναμένονται ακόμα καλύτερα τα πράγματα, με την πλήρη εμπλοκή του ID. Buzz και τον ερχομό του ID.7, αλλά και του ανανεωμένου ID.3.