Τα προσιτά αυτοκίνητα δεδομένα οδηγούνται προς το τέλος τους. Η ολοένα αυξανόμενη ανάγκη για χρήση υβριδικής τεχνολογίας, αναμενόμενα απογειώνει το κόστος κατασκευής και εξέλιξης. Ένα κόστος που επηρεάζει εκθετικά το περιθώριο κέρδους, με αρνητικό πρόσημο για τις χαμηλότερες κατηγορίες. Αυτή των supermini είναι που θα αντιμετωπίσει τεράστια προβλήματα, όπως δηλώνει ο CEO της VW.
Ο Thomas Schäfer μίλησε στους Βρετανούς για το μέλλον του Polo, αλλά και των δυο αδελφών του μοντέλων από Τσεχία και Ισπανία: τα Skoda Fabia και Seat Ibiza. Οι κουβέντες του; Το λιγότερο δυσοίωνες, και για τα τρία τους. Ο λόγος; Δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τις εκπομπές ρύπων και τη μέγγενη του Euro 7: «Τα μικρότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ακριβύνουν σε απαγορευτικό βαθμό. Όπως έχει η κατάσταση τώρα, θα είναι κυριολεκτικά αδύνατο να αγοράσει κάποιος ένα supermini με Μ.Ε.Κ.». Μια εκτίναξη στο κόστος που προκαλείται λόγω της αυστηρότερης νομοθεσίας, εξαφανίζοντας το περιθώριο κέρδους στα χαμηλότερα segments.
«Τα νέα μέτρα δεν είναι πρόβλημα για ένα μοντέλο σαν το Audi A6, ας πούμε. Ήδη έχει υβριδική τεχνολογία, αυτόματο κιβώτιο και την ανάλογη τιμή. Τα χαρακτηριστικά αυτά, όμως, δεν μπορούν να μπουν σε ένα αυτοκίνητο σαν το Polo. Απλούστατα, καθιστούν μια ετοιμοθάνατη τεχνοτροπία (σ.σ. τους θερμικούς κινητήρες) απαγορευτικά κοστοβόρα» υπογραμμίζει ο Schäfer. Με άλλα λόγια, οι παρούσες διατάξεις της νομοθεσίας θα ανεβάσουν σε τέτοιο βαθμό το κόστος εξέλιξης των επόμενων Polo/Fabia/Ibiza, που οι τιμές τους θα πρέπει να είναι «στο Θεό» προκειμένου να εμφανίζουν κέρδη οι πωλήσεις τους. Προφανώς πωλήσεις δεν θα υπάρχουν αν είναι πανάκριβα, οπότε βλέπουμε προς τα πού πηγαίνει η υπόθεση…
Ο Γερμανός δηλώνει πως τόσο η VW όσο και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν υποβάλλει υπομνήματα και προτάσεις με εναλλακτικές λύσεις στην Κομισιόν. Οι παρούσες διατάξεις του Euro 7 αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου του 2025. Σύμφωνα με τον Schäfer, «το πώς η Ε.Ε. αντιδράσει -αν αντιδράσει- στις προτάσεις μας, θα παίξει σημαντικό ρόλο στο μέλλον του Polo».