Η Volvo εξελίσσει ολόκληρη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων, με απώτερο σκοπό την ενσωμάτωση στις απαιτήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι το 2030, όταν και η συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών θα έχει στραφεί ολοκληρωτικά στην ηλεκτροκίνηση. Μέχρι τότε, όμως, τα σημερινά μοντέλα έχουν να προσφέρουν. Το ίδιο ισχύει για το XC90, σύμφωνα μάλιστα με τα λεγόμενα του CEO της σουηδικής εταιρίας.
Ο Hakan Samuelson μίλησε στο Automotive News για την επικείμενη αντικατάσταση της ναυαρχίδας των SUV της Volvo, από ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (που κατά πάσα πιθανότητα θα ονομάζεται «Embla»). Μια αντικατάσταση που δεν θα γίνει αυτόματα, αλλά σταδιακά. Κι αυτό διότι το XC90 έχει ακόμα να προσφέρει εμπορικά: «Γιατί να κλείσουμε το εργοστάσιο στη Σουηδία (σ.σ. που παράγει το XC90), όταν υπάρχει ακόμα μεγάλη ζήτηση για υβριδικά, ιδίως στην Κίνα και την Αμερική;» διερωτήθηκε Samuelson, αναφορικά με την κατασκευή του Embla στο εργοστάσιο της Volvo, στο Charleston των Η.Π.Α.
Κατόπιν έκανε ακόμα πιο σαφή τη διατήρηση του XC90 στην γκάμα, προαναγγέλοντας ανανέωση: «Σκοπεύουμε, μάλιστα, να το ανανεώσουμε σχεδιαστικά, ώστε να παραμείνει φρέσκο και θελκτικό». Είναι χαρακτηριστικό πως παρότι η δεύτερη γενιά XC90 βρίσκεται στην αγορά από το 2014, μόλις πέρσι υπεβλήθη σε facelift – δείγμα του πόσο καλοσχεδιασμένο και διαχρονικό σχήμα διαθέτει. Κάτι που αναγνωρίζουν και οι αγοραστές, αυξάνοντας τις πωλήσεις του μεγάλου Volvo κατά 17% πέρσι, με 108.231 μονάδες παγκοσμίως.
To plug-in υβριδικό XC90 Recharge T8 διαθέτει έναν 2λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο 310 ίππων και 400 Nm, σε συνεργασία με ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων και 309 Nm. Η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται σε 455 ίππους και 709 Nm, που τροφοδοτούν όλους τους τροχούς μέσω 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Το βάρους 2,2 τόνων SUV επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση μέσα σε 5,4 δλ. και περιορίζεται ηλεκτρονικά (όπως όλα τα νέα Volvo) στα 180 χλμ./ώρα, με τη μέση κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 1,3 λίτρα/100 χλμ.! Η μπαταρία των 18,8 kWh, τέλος, εξασφαλίζει κίνηση αποκλειστικά με το ρεύμα για αποστάσεις έως 68 χλμ. σε μικτό και έως 90 χλμ. σε αστικό κύκλο.