Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 2,335 ευρώ/λίτρο. Πλέον έχουμε φτάσει στο σημείο να μετράμε και τα ψιλά όταν επισκεπτόμαστε βενζινάδικο, με τη φράση «βάλε 10 ευρώ» να μην αρκεί πια ούτε για να σβήσει το λαμπάκι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βλέπουν το σκηνικό της απελπισίας και γελάνε αυτάρεσκα, αλλά ούτε αυτά κινούνται τζάμπα.
Η φόρτιση ενός EV στοιχίζει, αν και το ύψος της χρέωσης ποικίλει από πάροχο σε πάροχο και δεν μπορεί να συγκριθεί εύκολα με το κόστος ανεφοδιασμού με βενζίνη. Το YouTube κανάλι Number 27 αποφάσισε να μετρήσει τους δυο τρόπους κίνησης, βάζοντας 10 λίρες (11,8 ευρώ) καύσιμο σε ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και φορτίζοντας με το ανάλογο ποσό ένα ηλεκτρικό. Στην επιλογή των μοντέλων τα έκαναν λίγο «θάλασσα» οι Άγγλοι, καθώς ναι μεν από το EV στρατόπεδο επιλέχθηκε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα (το BMW i3), αλλά τη βενζίνη κλήθηκε να υπερασπιστεί μια Ferrari 308 GTS του 1979!
Προφανώς δεν τίθεται θέμα κατανάλωσης σε υπεραυτοκίνητο χρονολογίας άνω των 40 ετών, οπότε μονομιάς το όλο εγχείρημα αποκτά ψυχαγωγικό παρά ουσιαστικό χαρακτήρα. Παρόλα αυτά, έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο καλύτερα τα πηγαίνει ένα σύγχρονο ηλεκτρικό κόντρα στην Ιταλίδα από τα 70’s. Αφού στραγγίχτηκε εντελώς το ρεζερβουάρ, μπήκαν ακριβώς 5 λίτρα αμόλυβδης – όσα αντιστοιχούν σε 10 λίρες. Με το ίδιο ποσό φορτίστηκε το i3, ξεκινώντας το ταξίδι κάποιες ώρες αργότερα, αφού η φόρτιση δεν γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη (εν αντιθέσει με τον ανεφοδιασμό στο πρατήριο).
Τα 250 άλογα του 3.0λιτρου V8 διακρίνονται για την ακόρεστη δίψα τους, η οποία τοποθετεί την πραγματική μέση κατανάλωση κοντά στα 17-18 λίτρα/100 χλμ.! Ακόμα κι έτσι, η Ferrari κατάφερε να διανύσει 28 χλμ. με μόλις 5 λίτρα στο ρεζερβουάρ. Το i3 φυσικά δεν είχε πρόβλημα να την ξεπεράσει, ολοκληρώνοντας την τετραπλάσια απόσταση πριν ακινητοποιηθεί (106 χλμ.). Ωστόσο, θα είχε πολύ περισσότερο ενδιαφέρον να βλέπαμε το ηλεκτρικό BMW κόντρα σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, κατά προτίμηση υβριδικό.