Τα μεταπολεμικά βρετανικά αυτοκίνητα δεν φημίζονταν για τις φλογερές επιδόσεις τους, με πολύ λίγες εξαιρέσεις όπως η Jaguar E-type του 1961 που μπορούσε να φτάσει τα 241 χλμ./ώρα. «Θνητά» αυτοκίνητα, ωστόσο, όπως το σεντάν Vauxhall Victor, δυσκολεύονταν να πιάσουν ακόμα και τα… μισά χιλιόμετρα. Όχι όμως το συγκεκριμένο.
O «Βίκτωρας» που βλέπουμε υπέστη μια ολοκληρωτική… μεταμόσχευση κινητήρα και μετάδοσης, από ένα Audi S4 του 2004. Πώς προέκυψε η… εγχείρηση; Πάμε πίσω στο 1994, όταν ένας θαυμαστής των Vauxhall, ο Πολ Μάρτιν, έπεσε πάνω σε ένα παλιό Victor που ήταν παρατημένο σε έναν αχυρώνα της δεκαετίας του 1960. Τι έκανε ο μερακλής Βρετανός για να ξαναδώσει ζωή στο «μαραζωμένο» βρετανικό σεντάν; Πήρε τον V8 των 4,2 λίτρων, και το αυτόματο κιβώτιο Tiptronic έξι σχέσεων και τα έβαλε στη θέση του εργοστασιακού συνδυασμού κινητήρα-μετάδοσης, αλλάζοντας θεαματικά όπως γίνεται αντιληπτό το DNA του αυτοκινήτου και και μεταμορφώνοντάς το σε πύραυλο. Για να καταλάβετε πόσο αγνώριστο έγινε μηχανικά το Victor, σκεφτείτε ότι από τους 61 ίππους της «μαμάς» πήγε στους 344 ίππους και τα 410 Nm ροπής!
Ο Μάρτιν συνέχισε τις αλλαγές με τεχνολογικά καλούδια από το γερμανικό σεντάν, όπως αεριζόμενα δισκόφρενα με ABS και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, αλλά και στοιχεία άνεσης, όπως κεντρικό κλείδωμα, κλιματισμό, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα. Βασικά ολόκληρο το ταμπλό του Audi βρίσκεται πλέον στο εσωτερικό του Vauxhall. Για την ιστορία, το S4 ήταν ένα από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα της εποχής του, έπιανε το 0-100 σε 6 δευτερόλεπτα, τελική 250 χλμ./ώρα, αλλά το πέρασμα του χρόνου έδειξε ότι ο V8 υπέφερε από προβλήματα με την αλυσίδα χρονισμού, εξάρτημα που ο Βρετανός φίλος μας άλλαξε και φρόντισε να μετατρέψει το Victor σε «πολεμική μηχανή». Γιατί τα έκανε όλα αυτά; Διότι το αυτοκίνητο πουλήθηκε για 24.500 λίρες Αγγλίας, δηλαδή 29.000 ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία στερλίνας/ευρώ.