Για να βρεις ντίζελ «κούρσες» σε καινούργιο αυτοκίνητο πλέον, θα πρέπει να κοιτάξεις πολύ ψηλά τιμολογιακά. Μιλάμε για επίπεδα Audi, BMW και Mercedes, όχι αστεία. Ο λόγος; Απλούστατα, τα τετράθυρα μοντέλα έχουν εκλείψει από τις γκάμες των περισσοτέρων mainstream κατασκευαστών, για χάρη των SUV. Με λίγο ψάξιμο, ωστόσο, μπορείς να ανακαλύψεις «διαμάντια». Έστω κι αν δεν αφορούν την ελληνική αγορά, τουλάχιστον απευθείας. Να ρίξουμε μια ματιά στο Fiat Tipo;
Στην Ελλάδα δεν διατίθεται πια, ούτε ως σεντάν, ούτε ως χάτσμπακ, ούτε ως crossover. Στην Ιταλία, αντίθετα, συνεχίζει κανονικότατα την εμπορική του πορεία. Και το κάνει με τιμές που, ειδικά στο σεντάν, σε κάνουν να αρχίσεις τα τηλέφωνα στα τελωνεία για πληροφορίες. Κανονικά το Tipo Sedan ξεκινά από τις 17.950 ευρώ, όντας διαθέσιμο αποκλειστικά με τον 1.600άρη MultiJet II των 130 ίππων και 320 Nm ροπής. Τιμή ούτως ή άλλως εξαιρετική για οικογενειακό αυτοκίνητο 4,5 μέτρων, και με δυνατό μοτέρ. Ο εξοπλισμός δεν είναι ιδιαίτερα πλούσιος, αλλά δεν το λες και «γυμνό».
Air condition, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control και σύστημα διατήρησης λωρίδας είναι στάνταρ, οπότε στην ουσία λείπουν μόνο οι ζάντες αλουμινίου (15άρες σιδερένιες με τάσια) και το infotainment (έχει μια οθόνη 5 ιντσών για το ηχοσύστημα, πάντως). Εναλλακτικά ανεβαίνεις στις 19.800 ευρώ για την επόμενη έκδοση, και παίρνεις τα πάντα (16άρες ζάντες, LED φανάρια εμπρός-πίσω, σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό κλπ). Αυτή την περίοδο, όμως, «τρέχει» μια φοβερή προσφορά που πρακτικά, καθιστά το Tipo Sedan την ευκαιρία της χρονιάς!
Ένας συνδυασμός κρατικής επιδότησης, χρηματοδοτικού προγράμματος και απόσυρσης, μειώνει την τιμή του Tipo Sedan κατά 5.000 ευρώ (μέχρι το τέλος του μήνα) και κατεβάζει το κόστος αγοράς στις μόλις 12.950 ευρώ για τη βασική και τις 14.800 ευρώ για την πλούσια έκδοση! Το ακριβότερο σεντάν Tipo κοινώς, κάνει λιγότερο από το βασικό Panda Hybrid (από 14.950 ευρώ στην Ιταλία)! Με λιγότερες από 13.000 ευρώ, δηλαδή, αγοράζεις ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο για όλη την οικογένεια, με πορτμπαγκάζ 520 λίτρων, τελική 208 χλμ./ώρα (και 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ.), μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ. και μέγιστη αυτονομία που ξεπερνά τα 2.000 χλμ. με ένα ντεπόζιτο (βάσει εργοστασιακής κατανάλωσης πάντα)! Μπαίνεις ή δεν μπαίνεις στον πειρασμό να το φέρεις Ελλάδα;