Το μακροβιότερο αυτοκίνητο που πρόσφατα γιόρτασε 45 χρόνια από την έναρξη παραγωγής του δίχως να έχει αλλάξει γενιά, δεν είναι άλλο από το Lada Niva. Θα μπορούσε θα θεωρηθεί και ο πρωτεργάτης των κόμπακτ SUV, καθότι βασίζεται σε αυτοφερόμενο πλαίσιο και όχι τύπου σκάλας όπως τα 4κίνητα της εποχής εκείνης.
Τα χρόνια πέρασαν και ακόμα γενιά δεν άλλαξε, με το νέο να είναι προγραμματισμένο για τα τέλη του 2024. Βέβαια, λόγω των συνθηκών δεν αποκλείεται η αρχική ημερομηνία να μεταφερθεί για πιο μετά. Το Lada Niva (Legend εδώ και ένα χρόνο περίπου), εκτός από τις εκτός δρόμου ικανότητές του, ξεχώριζε ανέκαθεν και για τις πολύ χαμηλές τιμές του, ειδικά στη Ρωσία. Ωστόσο οι ανατιμήσεις που έχουν γίνει σε όλα τα αγαθά και κυρίως στα αυτοκίνητα τον τελευταίο καιρό, έχουν ως αποτέλεσμα να εκτοξευθούν και οι τιμές του Niva Lagend.
Το περασμένο έτος, το 3θυρο μοντέλο κόστιζε από 529.110 έως 605.610 ρούβλια (τότε ισοτιμία 5.840 έως 6.680 ευρώ). Τώρα οι τιμές του ξεκινούν από 818.900 ρούβλια και φτάνουν έως τα 889.900 ρούβλια (τρέχουσα ισοτιμία 9.404 έως 10.220 ευρώ). Κοινώς, η φθηνότερη έκδοση ακρίβυνε σε ρούβλια κατά 55%! Αύξηση τεράστια για ένα αυτοκίνητο που δεν εφοδιάζεται με κανένα σύγχρονο στοιχείο ασφαλείας, συνδεσιμότητας και γενικά είναι παμπάλαιας τεχνολογίας.
Ενδεικτικά, η φθηνότερη έκδοση Classic εξοπλίζεται με ABS, υδραυλικό τιμόνι και ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά. Να υπενθυμίσουμε ότι την κίνηση του τετραγωνισμένου αμαξώματος των 3.640 χλστ. μήκους και βάρους 1.285 κιλών, αναλαμβάνει ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος κινητήρας των 1.7 λτ., ισχύος 83 ίππων και 129 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 17,0 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 142 χλμ./ώρα και η εργοστασιακή κατανάλωση είναι 9,9 λτ./100 χλμ.