Το GR Yaris έχει αποδειχθεί ταχύτατο σε κάθε είδους πίστα. Η πιο επικίνδυνη του κόσμου, δεν αποτελεί εξαίρεση. Το τετρακίνητο Toyota έχει κολλήσει προφυλακτήρα σε Porsche 911 GT3 και βελτιωμένο VW Golf GTI, ενώ έχει προκαλέσει «έμφραγμα» σε οδηγό Renault Megane R.S. Trophy-R. Όλα αυτά, μέσα στην «Πράσινη Κόλαση». Αν γίνει λάθος, όμως, τότε τα πράγματα πάνε κατά…οδικής βοήθειας.
Αυτό που έπαθε ο Robert Mitchell βέβαια, δεν ήταν θέμα Nurburgring. Οπουδήποτε κι αν συνέβαινε, η κατάληξη λογικά ίδια θα ήταν. Τι συνέβη στον Mitchell; Ο Αμερικανός είπε να κάνει μερικούς γύρους στα 21 χιλιόμετρα του Nordschleiffe, πίσω από το τιμόνι του νεοαποκτηθέντος του GR Yaris. Ο Mitchell είναι ιδιοκτήτης της Apex Nurburg, μιας επιχείρησης που νοικιάζει και προετοιμάζει αυτοκίνητα ειδικά για το Nurburgring. Κάτι που σημαίνει πως μόνο αδαής δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Η άτυχη στιγμή, όμως, μπορεί να συμβεί στον καθένα.
Ο άνθρωπος που συμπονούμε το βίωσε στο πετσί του. Για την ακρίβεια, το Yaris του τα βίωσε όλα. Πλησιάζοντας σε μια γρήγορη καμπή, ο Mitchell επιχείρησε να κατεβάσει από 5η σε 4η. Μια κίνηση-εν δυνάμει τρόμος, αν ο λεβιές φύγει λίγο πιο αριστερά από όσο πρέπει. Το «τσαφ» στο κατέβασμα από 5η σε 4η και το κατά λάθος κούμπωμα της 2ας, έχει δική του ορολογία στα αγγλικά και ονομάζεται «money-shift», εκ των χρημάτων που απαιτούνται μετά την πραγματοποίησή του. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, η αλλαγή από 5η σε 2α μπορεί να προκαλέσει καταστροφική ζημιά στον κινητήρα, το κιβώτιο ή και τα δύο. Στο GR Yaris, αρχικά φάνηκε να μην κάνει τίποτα. Το αυτοκίνητο λειτουργούσε κανονικά, ο Mitchell επέστρεψε στο σπίτι με αυτό και την επόμενη μέρα ξαναπήγε στην πίστα.
Λίγο μετά τα πρώτα χιλιόμετρα, ωστόσο, η ισχύς του 3κύλινδρου 1.600άρη τούρμπο άρχισε να πέφτει αισθητά, μέχρι που «έμεινε» εντελώς. Το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε με γερανό στο συνεργείο, όπου διαπιστώθηκε πως ένας κύλινδρος δεν είχε καθόλου συμπίεση. Ένα «κοκοράκι» σε κάποια βαλβίδα έσπασε, με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο πρόβλημα στο θάλαμο καύσης.