Το νέο Ford Puma ήρθε στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε. Crossover πλέον και πλήρως εναρμονισμένο στα δεδομένα της εποχής. Όμως ποιος δεν νοσταλγεί το αυθεντικό αιλουροειδές του «Μπλε Οβάλ»;
Παρουσιάστηκε το 1997 στην τότε ανθίζουσα κατηγορία των μικρών κουπέ, ως άμεσος ανταγωνιστής των Opel Tigra, Toyota Paseo, Mazda MX-3 και Hyundai Coupe. Πέραν της εμφάνισης, τα αναμφίβολα προσόντα του περιλάμβαναν την οδική συμπεριφορά, η οποία το κατέταξε αμέσως στα πιο άμεσα, ακριβή και ευέλικτα αυτοκίνητα παραγωγής της δεκαετίας του 90. Τα περισσότερα που ήρθαν στη χώρα μας φόραγαν τον 1.400άρη Zetec των 90 ίππων και τον 1.7λτ. των 125 ίππων, όμως μια συγκεκριμένη έκδοση είναι από τα πιο σπάνια Ford που κυκλοφορούν.
Δείτε ακόμα: Όταν το Ford Puma ντριφτάριζε δίχως αύριο (+video)
Οι μηχανικοί της εταιρίας ήθελαν να παρουσιάσουν ένα Puma RS, που θα παρέπεμπε στο αγωνιστικό Super 1600. Το τελευταίο είχε έναν ατμοσφαιρικό 1.596 κ.εκ. και 200 ίππων στις 9.000 σ.α.λ. κάτω από το καπό, οπότε μηχανολογικά έπρεπε να υιοθετηθούν απλούστερες λύσεις. Εμφανισιακά, όμως, οι Άγγλοι το είχαν βάλει σκοπό να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο αγωνιστικό.
Φουσκώματα στα φτερά, φαρδύτερα μετατρόχια και 17άρες ζάντες προέρχονταν από το S1600. Κάτω από το καπό, το αρχικό σχέδιο ήθελε μια υπερτροφοδοτούμενη μορφή του 1.7i 16v Zetec στα 180 άλογα. Το κόστος, όμως, άλλαξε τα πλάνα και οδήγησε σε νέους εκκεντροφόρους, ανασχεδιασμένη πολλαπλή εισαγωγής και ολόκληρο σύστημα εξαγωγής από τη Janspeed, με μια νέα ECU να αναλαμβάνει την αξιοποίησή τους. Η απόδοση έφτασε τα 155 άλογα στις 7.000 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: Οι επιδόσεις του νέου Ford Puma 1.0 λτ. 125 & 155 PS
Μόλις 500 κατασκευάστηκαν, στο χαρακτηριστικό Imperial Blue χρώμα και με «χτυπημένο» τον αριθμό παραγωγής ακόμα και στην πολλαπλή εισαγωγής. Σε αυτό που βλέπουμε, αναγράφει «317». Είναι μοντέλο του 2000 και έχει διανύσει 121.800 χιλιόμετρα, με τον ιδιοκτήτη να ζητά 15.000 λίρες (17.878 ευρώ) για να το αποχωριστεί. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως καινούργιο, το 3θυρο Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost 125 PS κοστίζει 16.900 ευρώ και το 5θυρο 17.400.