To VW Transporter έγινε 70 ετών!

Πριν από 7 δεκαετίες, η VW πήρε τα μηχανικά μέρη του Beetle και τα προσάρμοσε σε ένα αμάξωμα που θύμιζε κλούβα. Τόσο απλά, τόσο ιστορικά, το Βόλφσμπουργκ δημιούργησε το Type 2 – το αυτοκίνητο που χαράχτηκε στην Ιστορία ως Transporter και λογίζεται ως ο δημιουργός των επιβατικών van. Έπειτα από 70 χρόνια, το «Bulli» -όπως ήταν το προσωνύμιο του- μετρά πάνω από 13 εκατομμύρια αντίτυπα και αριθμεί 5 γενιές, σε διάφορες εκδόσεις (Transporter Van, Bulli, Camper, Kombi, Multivan, Caravelle κλπ).

Το project Transporter εξελίχθηκε παράλληλα με τον «Σκαραβαίο», ως ένα αυτοκίνητο που θα κάλυπτε τις ανάγκες της αναπτυσσόμενης Ευρώπης, η οποία μετά το πέρας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου έψαχνε ένα όχημα ικανό να εξυπηρετεί τις ανάγκες μιας οικογένειας, αλλά και ένα αξιόπιστο επαγγελματικό για μεταφορά εμπορευμάτων. Όπως το Beetle, έτσι και τα πρώτα T1 έπαιρναν κίνηση από τον τετρακύλινδρο αερόψυκτο boxer των 1.131 κ.εκ., απόδοσης 24 ίππων. Αργότερα ανέβηκε στα 1.2 λίτρα και 30 άλογα, ενώ μέχρι το 1959 είχε φτάσει τους 40 ίππους . Η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, επέτρεψε τη δημιουργία μιας τεράστιας καμπίνας μεταξύ μοτέρ και οδηγού, ο οποίος βρισκόταν πάνω από τον εμπρός άξονα. Οι πρόβολοι ήταν ελάχιστοι, βελτιστοποιώντας τη χωρητικότητα και την ευελιξία.

Δείτε ακόμα: VW Transporter «με το πλάι κι όπου πάει» (+video)

Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ήταν στα 750 κιλά και το όχημα πρόσφερε πρόσβαση μέσω των κλασικών πορτών με μεντεσέδες ή αργότερα μέσω της προαιρετικής συρόμενης πόρτας από την πλευρά του συνοδηγού. Αρχικά διατίθετο σε δυο εκδόσεις: την 8θέσια επιβατική και την επαγγελματική.

Το 1951 λανσαρίστηκε το Micro Bus De Luxe, που έμεινε γνωστό ως «Samba Bus». Ξεχώριζε για τον πολύ μεγάλο αριθμό παραθύρων, που κυμαινόταν από 21 έως 23 και έφταναν μέχρι τις πίσω κολόνες. Εκτός αυτών, κατασκευάστηκαν επίσης τροχόσπιτα και εκδόσεις pick up.

Διαβάστε επίσης: VW Transporter 740 PS κοστίζει όσο μια Porsche 911 Turbo S

Η απογείωση της φήμης του Transporter, ήρθε το 1969. Το βαν της VW -γενιά T2- έγινε το επίσημο αυτοκίνητο για τα «παιδιά των λουλουδιών», όταν τραβήχτηκε μια φωτογραφία με ένα ζευγάρι στην οροφή του κατά τη διάρκεια του Woodstock. Η θέση της δεύτερης γενιάς Transporter, και κατά συνέπεια το σύνολο του ονόματος, είχε μπει στην Ιστορία.

Έκτοτε παρουσιάστηκαν διάφορες εκδοχές, με κάθε μία να υπογραμμίζει την εκθετική πρόοδο της τεχνολογίας. Από το T3 Syncro, στο σημερινό 2.0 TDI των 199 ίππων και το αυριανό αμιγώς ηλεκτρικό I.D. Cargo, το πνεύμα του «Bulli» συνεχίζει να υπηρετεί παρέες, οικογένειες και επιχειρήσεις.

 

 

Get it on Google Play Download on the App Store