Τις τελευταίες μέρες παρατηρείται αλλαγή στάσης στο μέτωπο της Ουκρανίας από την τουρκική πλευρά, καθώς ολοκληρώθηκε η αποστολή εξοπλισμού κατά των Ρώσων. Μια 50αδα BMC Kirpi ενισχύουν πλέον τις επιχειρήσεις του Ουκρανικού Ναυτικού, ενώ σχεδιάζεται η αποστολή άλλων 150 στο εγγύς μέλλον. Επειδή με τους Τούρκους, όμως, ποτέ δεν είσαι σίγουρος, αφήνουμε τη διεθνολογία και επικεντρωνόμαστε στο μηχάνημα.
Το Kirpi («σκαντζόχοιρος» στα τούρκικα) παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2009 και πριν μια τριετία παρουσιάστηκε η αναβαθμισμένη εκδοχή του. Μέχρι σήμερα έχει συμμετάσχει σε πολεμικές επιχειρήσεις στη Λιβύη και τη Συρία, με την Ουκρανία να είναι το τρίτο μέρος που επισκέπτεται. Το μήκος του φτάνει τα 7,35 μέτρα και το βάρος τους 18 τόνους, φέροντας θωράκιση κατά πυροβόλων βλημάτων και ναρκών. Οι 20άρες ζάντες και τα ειδικά ελαστικά επίσης μπορούν να αντέξουν έκρηξη νάρκης, προσφέροντας παράλληλα απόσταση 400 χλστ. από το έδαφος και ικανότητα περάσματος από νερό βάθους 1,2 μέτρων.
Η θωράκιση του Kirpi συνοδεύεται από εξειδικευμένο εξοπλισμό αντιμετώπισης βιολογικών όπλων ή ακόμα και πυρηνικών, προστατεύοντας το 13μελές πλήρωμα από τοξικά αέρια και ραδιενέργεια. Ο «Σκαντζόχοιρος» δεν είναι μόνο για άμυνα, όμως, καθώς στην οροφή φιλοξενείται περιστρεφόμενος πύργος και οπλοπολυβόλο. Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης πλήρες σύστημα τηλεπικοινωνιών, αλλά και ABS! Ο προαιρετικός εξοπλισμός προσφέρει εκτοξευτήρα χειροβομβίδων και ρομποτικό βραχίονα, που επιτρέπει τον αφοπλισμό ή απομάκρυνση βομβών δίχως να βγαίνει στρατιώτης από το όχημα.
Μιλώντας για οδηγικά χαρακτηριστικά το Kirpi προσφέρεται σε εκδόσεις 4×2, 4×4 και 6×6, με δυο ντίζελ εξακύλινδρους εν σειρά κινητήρες Cummins να αναλαμβάνουν την κίνησή του. O μικρότερος αριθμεί 5.9 λίτρα χωρητικότητας, παράγοντας 271 ίππους και 949 Nm ροπής, ενώ ο μεγαλύτερος φτάνει τα 8.9 λίτρα και αποδίδει 375 άλογα, μαζί με 1.550 Nm. Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω ή όλους τους τροχούς μέσω 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου της Allison, ενώ το 4×4 διαθέτει και βοηθητικό κιβώτιο 2 σχέσεων της ZF. Με αυτό το συνδυασμό και το ισχυρότερο μοτέρ, το Kirpi μπορεί να φτάσει στα 105 χλμ./ώρα τελικής. Αναλόγως κινητήρα και μετάδοσης η αυτονομία κυμαίνεται από 800 έως πάνω από 1.000 χλμ., την ώρα που οι κινητήρες έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν απροβλημάτιστα σε θερμοκρασίες από -32 έως +55 βαθμούς Κελσίου.