Τα τελευταία 10-12 χρόνια το μεγαλύτερο SUV που μπορεί να αγοράσει κάποιος σε καινούργιο Hyundai στην Ελλάδα, είναι το Tucson. Μέχρι το 2012 είχαμε το Santa Fe, τότε στη 2η γενιά του, παλιότερα το Galloper. Από τις αρχές των 10’s και μέχρι σήμερα όμως, οι ανάγκες της ελληνικής αγοράς άλλαξαν άρδην και οριοθέτησαν την κορυφή της κορεατικής γκάμας στο Tucson.
Σε άλλες αγορές, όμως, η Hyundai διαθέτει ακόμα μεγαλύτερες «τζιπάρες». Το Santa Fe, για παράδειγμα, κυκλοφορεί κανονικά σε πολλές χώρες της Ευρώπης, προσφέροντας ένα SUV σχεδόν 4,8 μέτρων και έως 265 ίππων (στην plug-in υβριδική μορφή του). Στην Αμερική έχει ακόμα πιο δυνατή έκδοση, με τον 2.5άρη T-GDI στα 277 άλογα, αλλά και ένα μοντέλο που το επισκιάζει. Αμερική ίσον μέγεθος και κυβικά στα αυτοκίνητα, οπότε το 5μετρο Palisade (4.980 χλστ. μήκος, για την ακρίβεια) και ο ατμοσφαιρικός V6 των 3.8 λίτρων κάτω από το καπό του είναι απόλυτα λογικά χαρακτηριστικά.
Το μεγαλύτερο SUV της Hyundai έκανε το ντεμπούτο του πριν 4 χρόνια, για να υποβληθεί σε φρεσκάρισμα στις αρχές του έτους. Οι πωλήσεις του ανανεωμένου Palisade ξεκινούν στις Η.Π.Α. όπου εκτός από μέγεθος και κυβικά, τα αυτοκίνητα απολαμβάνουν χαμηλές αναλογικά τιμές. Το Palisade 3.8 V6 ξεκινά από τις 34.950 δολάρια, που ισοδυναμούν με 33.200 ευρώ! Τιμή που αφορά τη βασική έκδοση SE, με την κίνηση στους εμπρός τροχούς και εξοπλισμό που περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- 18άρες ζάντες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών (10,3 στις πλουσιότερες εκδόσεις), όλες τις κλασικές λειτουργίες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto) και ηχοσύστημα της Harman Kardon με 12 ηχεία.
Η πιο περιπετειώδης XRT της κεντρικής φώτο, με τις 20άρες ζάντες και τις μαύρες πινελιές σε τροχούς-μάσκα-προφυλακτήρα-μαρσπιέ, ξεκινά από τις 40.250 δολάρια (38.220 ευρώ), ενώ η κορυφαία Calligraphy από τις 48.900 δολάρια (46.444 ευρώ) και φτάνει μέχρι τις 50.800 (48.250 ευρώ).
Όλα τα Palisade παίρνουν κίνηση από τον 3.8 V6 GDi και 8άρι αυτόματο κιβώτιο, προσφέροντας θέσεις για μέχρι 7 επιβάτες, με μια γκάμα 5 εκδόσεων που μπορούν να συνδυαστούν και με σύστημα τετρακίνησης. Η απόδοση φτάνει τους 295 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τα 355 Nm στις 5.200 σ.α.λ., με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,8 δλ. για το μπροστοκίνητο και 7,7 δλ. για το τετρακίνητο, την ώρα που αμφότερα σταματούν να επιταχύνουν στα 210 χλμ./ώρα.